hoeveel alimentatie?

kimpietjeuh1
Topic Starter

hoeveel alimentatie?

#1 , 15 apr 2011 12:20

Ik ben in 2008 uit elkaar gegaan met de papa van mijn kindjes, wij hebben daarna ouderschapsbemiddeling gedaan via het CAW van de gemeente waar ik woon.
Nu deze is nooit echt vast gelegd omdat mijn ex na een tijdje niet meer kwam opdagen, hij moest werken zei hij dan als ik ernaar vroeg!
We hebben het dan altijd zo gevolgd, hij betaald me voor 2 kinderen €100 per maand en betaald voor de rest niks aan ziekenhuiskosten, schoolkosten, onze oudste zoon is gehandicapt en heeft veel medische kosten.
Hij is autistisch en heeft epilepsie en gaat het buitengewoon onderwijs type 2. ons andere zoontje is gezond, maar ook voor hem beginnen binnenkort onderzoeken in het Centrum voor ontwikkelingsstoornissen op aanvraag van het CLB van de school.
Nu ik ben niet op geld uit, maar wat is de gebruikelijke alimentatie waar ik recht zou kunnen op hebben?
Ik wil gewoon het wettelijke krijgen, heb ondertussen een advocaat, en die heeft nu een voorbeeldbrief opgesteld waarin hij €175 vraagt maar ik vind dat precies toch weinig, als ik soms hoor van andere mensen wat die soms moeten betalen.
Iemand een idee of die €175 'redelijk' is voor 2 kinderen?

De reden waarom ik nu naar een advocaat ben gestapt is omdat we onze regeling 2 jaar gevolgd hebben, en van hem moest ieder jaar kerstmis en nieuwjaar wisselen.
Nu heeft hij een vriendin waarmee hij gaan samenwonen is en die heeft ook een dochter en een regeling, en uiteraard willen ze dat dat uitkomt zodat ze 1 weekend op 2 kinderloos zijn, dus begint hij onze planning maar constant naar zijn hand te zetten.

Mvg,
Kim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marijkealleen

#2 , 15 apr 2011 15:06

Probeer deze link eens. Ervan uitgaande dat je het inkomen van je expartner kent :

http://calc.oletr.net/renard.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

mapleleiah

#3 , 16 apr 2011 20:50

100 euro per kind is te weinig en 175 eigenlijk ook ... zeker als er hogere medische kosten zijn dan gewoonlijk.

Ik vrees echter dat u via de rechtbank zult moeten gaan, zowel voor de alimentatie als voor een bindende omgangsregeling ... maar u kunt het altijd eerst nog eens "in der minne" proberen (zeker doen!).

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

kimpietjeuh1
Topic Starter

#4 , 24 mei 2011 16:19

Gisteren antwoord gekregen van mijn advocaat, mijn ex gaat niet akkoord, en wil co ouderschap!
Nu dat wil ik absoluut niet!
Mijn ex voed niet op, en met een kind met autisme die structuur nodig heeft is dat wel degelijk noodzakelijk!
De oudste staat ook onder de jeugdrechtbank, en is nu onder 'begeleide uitgroei' terug thuis komen wonen( bij mij), en in september word het dan geëvalueerd, en beslist dat zijn thuiskomst definitief zal zijn.
Ook hadden we 200€ gevraagd voor onderhoudsgeld van beide kinderen, ik krijg nu al bijna 3 jaar 100€ voor beide kinderen, waarvan de oudste nog eens veel ziekenhuiskosten heeft door zijn autisme en epilepsie, waar hij nooit aan bijgedragen heeft, zelf nooit aanwezig geweest is, hij ging er altijd zijn, tot de dag aanbrak!

nu vraagt hij dus co ouderschap, en de helft van mijn kindergeld!
van dat laatste ben ik al helemaal kwaad, hij heeft me 3 jaar geleden alle schulden laten betalen, is verder gaan genieten van het leven, terwijl ik maar overal probeerde uit te krabbelen met een minimumloontje.
ben ik er 2 jaar later bijna uit, en ga ik een mooie som belastingen terug krijgen, word dat aangeslagen, als ik informatie ga vragen, blijkt mijn ex in schuldbemiddeling te zijn gegaan en draai ik nu voor de lening op omdat hij maar aan 300€ per jaar terug betaald!
Hij heeft mij al helemaal leeg gepluimd en nu zou ik kindergeld moeten gaan afgeven? ik denk het niet!
Van zijn kant moet ik gaan bijleggen voor medische kosten, maar wie heeft ze nu al 3 jaar alleen gedragen? ik.

Ik had al contact opgenomen met de consulente van de jeugdrechtbank, maar die willen zich niet uitspreken in deze zaak, dat snap ik ook niet, de oudste is nog thans in begeleide uitgroei....
Ik en mijn huidige partner hebben moeten kruipen en ons bewijzen om hem terug thuis te mogen hebben, mijn ex weigert thuisbegeleiding, ze kunnen hem het niet verplichten omdat ze officieel bij mij wonen....
Mijn ex gaat nooit naar een ouderavond, is op geen enkel ziekenhuis bezoek van de oudste... want dat interesseert hem allemaal niet als hem eerlijk is, hij heeft zich bij de diagnose autisme ook nog niet neergelegd en dat is al gediagnosticeerd in 2009!

Zijn thuis situatie is ook niet alles, zijn schoonvader woont bij hem in dat is iemand die niet vies is van seksistische uitspraken, mijn kinderen doen dit ondertussen ook al een tijdje!
ook nemen ze regelmatig hun 'dingetje' vast en schudden er dan mee en zeggen dan plat ' ik moet pissen'
We hebben bij het afhalen van de kinderen hem dat al dikwijls zien doen, hij drinkt ook van 's morgens tot 's avonds bier, en zo iemand moet door den dag op mijn kinderen passen, want mijn ex werkt van 13u tot 1u (transport) en zijn vriendin tot 18u 's avonds.
Ik weet gewoon niet wat ik moet beginnen, we hebben zoveel argumenten, maar geen bewijzen..
Voor de rest woont daar regelmatig ook eens iemand bij in, nu ook weer, 4 weken geleden was diene mens daar dan nog bij toen ze de kinderen terug brachten, die parkeert hem regelrecht om de eigendom van de buren van mij, dan 2 weken later komt de jongste terug met een gescheurde broek, mijn ex beweerde dat hij niet wist wat er gebeurd was, maar de jongste zei dat de hond er in gebeten en getrokken had!
Ik vroeg hem van wie 'hondje' was en hij zei duidelijk de naam van die jongen, ze hebben ook gezegd dat die bij papa op de zetel slaapt....
Het zijn daar gewoon geen situaties en ik ben ten einde raad!

en nog 1 belangrijk detail, in februari 2011 zijn we voor de jeugdrechtbank verschenen, betreffende het naar huis halen van de oudste, hij heeft toen nog maar eens gezegd dat hem blij was voor de oudste maar zelf de kinderen door de week niet kan houden, dat de scholen te ver zijn en dat niet te doen is met hun werkuren.

Ook moet onze regeling gelijk lopen met die van de dochter van zijn vriendin daar ze nog 'kinderloze' tijd willen :roll:

Terug naar “Andere”