samenlevingscontract met vreemdeling zonder papieren

Laermans Martine
Topic Starter

samenlevingscontract met vreemdeling zonder papieren

#1 , 14 apr 2011 22:29

Een vriend heeft al 4 jaar een moeilijke relatie met een Thaise vrouw. Zij was getrouwd in 2006 met een belg die ze hier heeft leren kennen .Zij is ermee getrouwd en na 4 maanden was het huwelijk gedaan . Een maand later heeft zij die vriend leren kennen . en is bij hem komen wonen (geen samenwoonst). Het huwelijk is dit jaar nietig verklaard. alleen een samenlevingscontract kan haar in belgie houden . Maar dat wil hij niet alsook niet dat zij terug moet . Hij heeft medelijden met haar en voelt zich schuldig . Hij heeft ook schrik van haar omdat zij zeer agressief kan zijn. wat kan hij doen ,als hij haar toch helpt met dat samenlevingscontract wat zijn de voorwaarden dan ,. En hoelang moet het samenlevingscontract duren voor het ontbonden kan worden .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2011 11:06

Medelijden is geen basis om een gezonde relatie op te bouwen. Je zegt dat je vriend ook schrik heeft van haar en dat ze agressief kan zijn? Ik denk dat je vriend zich serieus de vraag moet stellen of hij hier weldegelijk mee wil doorgaan, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lightning

#3 , 15 apr 2011 11:13

Ik weet niet of het ondertussen wet is (waarschijnlijk niet) of kans maakt om wet te worden, maar eind vorig jaar is er een wetsvoorstel ingediend om het verblijfsrecht gekoppeld aan een wettelijke samenwoning af te schaffen. Waarom dit wetsvoorstel? Omdat schijnsamenwoonst in tegenstelling tot een schijnhuwelijk niet strafbaar is en het toch nagenoeg dezelfde verblijfsrechten geeft. Men wil dus de trend breken van het stijgend aantal schijnsamenwoonsten.

Reclame

Marijkealleen

#4 , 15 apr 2011 11:46

Puur sec is de vraag : wat moet hij doen en hoelang moet hij het volhouden zodat ze de wet kan breken en hier kan blijven ?
En dat voor een agressieve vrouw waar hij bang van is ? Wetten zijn er niet voor niets. Hij kan zich schuldig maken aan zaken waar hij later (veel!) spijt van heeft.

Terug naar “Archief”