hoe kan ik onrechtmatige kosten vermijden?

paverli
Topic Starter

hoe kan ik onrechtmatige kosten vermijden?

#1 , 11 apr 2011 14:03

Situatie: gescheiden partners zijn nog in onverdeeldheid en bezitten een woning die aan derden wordt verhuurd.
In het verleden deed partner 1 altijd alle oplapwerken en herstellingen, incl het opnieuw verhuren.

De woning komt vrij.

Partner 2 dient partner 1 nog te vergoeden voor vorige werkzaamheden . Kan partner 2 nu werken laten uitvoeren aan de vrijgekomen woning zonder mijn goedkeuring?
(om zogezegde kosten te creëren tot een bedrag dat overeenkomt met de vorige vergoeding, zodat er niets meer dient betaald te worden?

Wat kan ik ondernemen om zeker te stellen dat ik geen te betalen facturen ontvang, waarvan ik de helft moet betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 12 apr 2011 11:26

Wannneer een woning na scheiding in onverdeeldheid zit, dan zijn zowel de lasten als de opbrengsten ook onverdeeld.
Indien elke partner 50 % van het huis in volle eigendom bezat, dan worden de kosten en de opbrengsten ook gelijke delen verdeeld.

Heb jij de goedkeuring gekregen van je partner om werkzaamheden uit te voeren aan de woning?

paverli
Topic Starter

#3 , 12 apr 2011 12:09

de partner laat zich vertegenwoordigen door een agence, die ook mede eisen oplegde wat renovatiewerken betrof. De agence gaf mondeling goedkeuring, maar beweert nu dat haar client de goedkeuring had moeten geven.
Het probleem is veeleer dat de partner nooit KI en Brandeverzekring heeft betaald, en er nu op gewezen wordt de helft daarvan te moeten betalen.
Als die nu kosten kan laten doen (via vader, met dikke facturen) kan ze die laten oplopen tot een bedrag waarvan de helft door mij zou moeten betaald worden, en die overeenkomt met dat wat men mij nog schuldig is. Op die manier moet de partner niets betalen, en kan ze voor de rechter verklaren dat ze de helft van de kosten op zich genomen heeft.
Volgens mijn advocaat volstaat het niet een AS te sturen met de bemerking dat ik zal weigeren kosten te betalen voor werkzaamheden die ik niet vooraf heb goedkeurd. Ze heeft het recht de woning in een verhuurbare staat te brengen, ook al weiger ik activiteiten omdat ik die goedkoper zelf zou kunnen uitvoeren.

Reclame

Terug naar “Archief”