Geachte ,
Een vriendin van mij kocht op 11/04/2009 een nokia 5200. Dat deze toestellen veel problemen hadden met software problemen is algemeen bekend. (heb er zelf ook eentje gehad). Toestel is dan ook al 2x binnengeweest met zelfde probleem. Wit scherm en voor rest niks. Op 23/11/2010 werd dan een nieuw toestel gegeven onder garantie.
Op 3/03/2011 kreeg dit toestel ook weer hetzelfde probleem (wit scherm). Toestel werd binnengebracht in winkel X. Enkele keren navraag gedaan waar toestel bleef , maar werd gewoon afgesnauwd dat men wel zou bellen als toestel klaar was.
Vandaag ging ik langs in winkel X en wou meer info. Ook afgesnauwd dat men wel zou bellen , maar ik bleef aandringen.
Uiteindelijk kreeg ik dan papieren in mijn bezit dat het toestel verstuurd werd naar dynafix nederland.
Krijg dan plots ook een document overhandigd van dit bedrijf met een herhaling van prijsopgave ? Dit doucement dateerd echter al van 18/03.
Hierop word nu plots door het bedrijf vermeld dat men een prijsopgave ontvangt omdat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt (schade veroorzaakt door de gebruiker)
Aangerekende kosten Display vervangen , behuizing vervangen en software update : 86,52 euro
Op dit document staat ook vermeld dat garantieperiode maar zou lopen tot 12/08/2010 wat dus maar 16 maand zou zijn vanaf aankoop ?
Bovendien moest men voor 31/03/2011 een keuze maken wat er met toestel moest gebeuren. Repareren of eventueel ongerepareerd terugsturen met een onderzoekskost van 40 euro.
Aangezien ik pas vandaag deze documenten in bezit kreeg was dit onmogelijk. Bovendien was het dus enkel een software probleem en liep de wettelijke garantie tot 11/04/2011.
,
De winkel heeft gewoon nagelaten om mijn vriendin hiervan in kennis te stellen , maar ook met de prijsopgave heb ik een groot probleem. De nieuwe vervangtoestel was amper 3 maand oud toen het alweer wit scherm kreeg. De behuizing was in perfecte staat , zelfs nog met beschermfolie op toen het voor herstelling in winkel binnengebracht werd. En toch zou nu buiten display en software ook nieuwe behuizing geplaatst moeten worden volgens prijsopgave ?
Heb dus mijn bedenkingen over Dynafix , niet enkel plaatsen ze een foute garantiedatum op hun bon , maar rekenen ze dus ook kosten aan voor zaken die perfect in orde waren (behuizing) en vermelden ze doodleuk dat schade veroorzaakt werd door gebruiker.
Toestel is dus op heden nog niet terug en ook niet binnengekomen in winkel X.
Iemand enig idee wat ik kan ondernemen tegen deze wanpraktijken?
Mvg