moet ik onderhoudsgeld betalen?

swordfish
Topic Starter

moet ik onderhoudsgeld betalen?

#1 , 02 apr 2011 10:45

Mijn situatie is als volgt: in juli verleden jaar heb ik mijn echtgenote verlaten.
onze relatie trok al jaren op niks meer, enfin dat is niet zo belangrijk.
mijn echtgenote heeft de scheidingsprocedure opgestart en haar pro deo vraagt 400 euro onderhoudsgeld.
mijn echtgenote had werk toen ik haar verlaten heb, echter zij had er geen zin meer in en heeft geen moeite meer gedaan
om nog verder te werken.
Nadat ze enkele waarschuwingen had gekregen van haar werkgever is ze naar de dokter geweest en heeft ze een ziekteuitkering ontvangen.
aangezien in ziekteverlof bleef (geen zin meer om te werken), heeft ze haar C4 gekregen op haar werk.
Nu heb ik sterk mijn twijfels of zij recht heeft op onderhoudsgeld van mij, het is toch wat al te simpel om je werk te verbrodden zodanig dat je
allimentatie zou kunnen krijgen van je ex.
kan iemand mij hier wat meer uitleg over verschaffen?

swordfish

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
swordfish
Topic Starter

#2 , 04 apr 2011 23:32

manman, ik wordt hier wel goed geholpen zeg :roll:

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 apr 2011 00:43

Indien echtgenote geen inkomsten heeft kan ze onderhoudsgeld toegewezen krijgen tot één derde van uw inkomen met een maximum duur gelijk aan de duur van het huwelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

swordfish
Topic Starter

#4 , 09 apr 2011 21:04

dus als ik het goed begrijp moet mijn echtgenote niet gaan werken, ze kan gewoonweg haar voeten aan werken vegen,
ik ga ze wel onderhouden.
fijn, indien zij na een tijdje gaat werken, dan zorg ik ervoor dat ik mijn job verlies, wat niet zo moeilijk is, dan kan ik onderhoudgeld vragen aan haar, jippiiii
da's makkelijk

Terug naar “Echtscheiding”