met al die produkten die ze de mensen vandaag in WC of Urinoir laten gieten om te onderhouden, gaat al die beestjes kapot, en raakt de put verstopt doordat het afbraakproces niet meer werkt.ik heb een septische put en indien goed verzorgd hoeft die zelfs niet of amper te worden geleegd (vandaar dat het deksel onder de grond zit). Bacterien verwerken de aal en het vocht gaat naar de riool.
.
Beetje oftopic:met al die produkten die ze de mensen vandaag in WC of Urinoir laten gieten om te onderhouden, gaat al die beestjes kapot, en raakt de put verstopt doordat het afbraakproces niet meer werkt.ik heb een septische put en indien goed verzorgd hoeft die zelfs niet of amper te worden geleegd (vandaar dat het deksel onder de grond zit). Bacterien verwerken de aal en het vocht gaat naar de riool.
.
Kan me niet schelen. Het BW is op dat gebied overduidelijk. Het zijn die verhuurders die de wetgeving niet kennen die dan maar denken dat ze zowat alles kunnen laten betalen door de huurder. Die vlieger gaat niet op.verhuren en septische putten, 't is altijd wat.
'k heb bewust geen enkel gebouw met een septische put, 't is het eerste dat dichtgesmeten wordt, komen toch alleen maar vodden van. en jaarlijks worden de afvoeren gereinigd, ik voorkom al dat gezeik.Kan me niet schelen. Het BW is op dat gebied overduidelijk. Het zijn die verhuurders die de wetgeving niet kennen die dan maar denken dat ze zowat alles kunnen laten betalen door de huurder. Die vlieger gaat niet op.verhuren en septische putten, 't is altijd wat.
Wat betreft dat van dat gebrek aan resistentie en het niet natuurlijk opbouwen van het lichaam van resistentie daar heb je natuurlijk groot gelijk in. De mensen bouwen idd. geen resistentie meer op omdat ze 2x per dag een bad nemen en 4x per dag een douche. Er mag natuurlijk niets lijfreuk zijn want daar kunnen we niet tegen. We gaan dan produkten gebruiken die aangenamer rieken (maar als we wisten waar die in feite dikwijls van gemaakt zijn zouden we die ook niet gebruiken). End off-topic.Al die reclame voor desinfecterende schoonmaak producten is maar zo slecht als het kan (resistentie en zo ongezond als het maar kan). Waarom denk je dat ziekenhuizen al lang overgeschakeld op pro-biotische schoonmaak middelen. Hetzelfde voor die handwasmiddelen, grootste onzin ooit en het slechtst wat je voor de huid kunt doen. Op je hand leven bacteriën (Streptococcus albus). Als je die gaat doden, gaan vreemde bacteriën alleen maar vrij spel hebben. Gewone zeep werkt even effectief zonder je huidfauna te vernielen
Gezeik voorkomen is al een begin (al vraag ik me af hoe je dat doet, dus graag meer info over deze technieken), maar in de septische put komen ook vastere afvalstoffen terecht. Ik vraag me af of je die ook kan voorkomen.
'k heb bewust geen enkel gebouw met een septische put, 't is het eerste dat dichtgesmeten wordt, komen toch alleen maar vodden van. en jaarlijks worden de afvoeren gereinigd, ik voorkom al dat gezeik.