ik heb eigenlijk geen problemen mee, ik merk het nauwelijks dat ze aan het scannen zijn. tenzij ik zware app run. Maar dan zet ik ze well ff op pauze :p
Ps: ik druk nooit op .exe zomaar :p
Jawel je AVG antivirus houd wel virussen tegen want elke antivirus software werkt in real-time, anders is het ongeluk al gebeurd. Op een *.exe (installer bvb) dubbelklikken en het is te laat. De reactietijd van je antivirussoftware is hier uitermate belangrijk en dat scheelt nogal van de ene tot de andere, hij moet idd. onmiddellijk die executable blokkeren. Wat betreft het dagelijks scannen dat is wel goed maar 1) gebruikt dat CPU en geheugen en dat kan je soms best nodig hebben 2) duurt dat soms extreem lang (uren !!) afhankelijk van de grootte van je HD en welke van je HD's je scant (allemaal of enkel je "C" met het besturingssysteem op). 3) Gedurende je vrije tijd kan je dat natuurlijk ook laten gebeuren, maar die gebruik ik liever voor het bijna dagelijks backuppen van mijn volledig OS (image).Zowel AVG en Ad-aware scannen dagelijks
heb je een link ?Avg nog steeds een van de betere freeware's op de markt.
hiervoor moet je akkoord gaan met een behoorlijke engelstalige tekst en mijn engels is onvoldoende om die te verstaan