Ik heb een aantal weken terug aangename post ontvangen van een incassobureau, dewelke voor rekening van "een" internet- & kabelleverancier een achterstallige factuur wenste te laten vereffenen.
Na enige rondvraag bleek dat het om een kabelabonnement ging, dat zogezegd nooit opgezegd was, en na mijn verhuis was blijven doorlopen.
a) Volgende acties had ik ondernomen:
Aangetekend schrijven voor opzeg, gedateerd op meer dan één maand voor gewenste opzegdatum. Hier is van mijnentwege een slordigheid ingekropen: Subject vermeldde opzeg teledistributie en in inhoud haalde ik internetabonnement aan. Doch staan beide opzeggingen dus in de brief vermeld; waarop zij dadelijk incassobedrijf ingeschakeld hebben.
Citaat uit aangetekend schrijven:
Contract voor internet was dus beëindigd zoals het hoorde, televisie heeft men laten doorlopen.Betreft: opzegging contract voor teledistributie – klantnummer: x
Geachte mevrouw, geachte heer,
Hierbij wens ik een einde te stellen aan het contract voor internet dat ik met uw maatschappij heb afgesloten. De datum waarop ik wens dat deze opzegging wordt uitgevoerd, is 31/05/2010. Mijn contractuele gegevens zijn de volgende:
Naam: x
Aansluitingsadres: x
Klantnummer: x
Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst.

b) Volgende acties heeft de leverancier ondernomen:
Na in de loop van februari een storing te melden op mijn andere adres (hierop ben ik reeds 9j klant), krijg ik enkele weken later brief van incassobedrijf in de bus over de zogenaamde achterstallige factuur op het oude adres.
Nooit een bevestiging gekregen van opzeg, nooit aanmaningen gekregen (hoewel ik op 2 adressen in hun bestand sta), tot ze mij wellicht door de support bij de storing "terugvinden" in hun systeem.

Ik heb ondertussen alle bewijsmateriaal (aangetekend schrijven) naar incassobedrijf gestuurd, waarop zij repliceren dat enkel internet via schrijven opgezegd werd.

Alvast bedankt voor de feedback!
Met vriendelijke groeten.