#17 , 04 jan 2011 21:10
Een infectie is een zaak, er last van hebben is een andere. Ik heb in de ong. 15j. dat ik met computers rommel nog nooit last gehad van virussen, trojans, spyware of wat weet ik ook. Laat staan een crash. Ik heb ook nog nooit iets gehad dat ik niet kon verwijderen met normale tools. Echt kwaadaardig spul kan je zelfs met een MWB niet verwijderen.
Dan is er dus zoals ik zei de graad van infecties die een rol speelt. Zo'n spul als MWB of S&D (wat in feite ook aanbevolen zou mogen worden trouwens), vind dan gewoonlijk ook onschuldige zaken bij mij.
In plaats van MWB is het ook belangijk om zich naast anti-virus, firewall, een real-time bescherming aan te schaffen. Zaken als MWB verwittigen je dat je een en ander op je PC hebt nadat je geinfecteerd bent. Ik heb het nu nog niet uitgetest, maar stel dat je zonder AV of FW aan het surfen bent en je een of ander kwaadaardig virus binnenhaalt, pf je geinstalleerde MWB toepassing een kik zou geven. Het is dan ook geen zuivere AV.
Laatst gewijzigd door
JohnD op 05 jan 2011 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard