verloren rekeningen

Carlo
Topic Starter

verloren rekeningen

#1 , 01 apr 2011 10:05

Geachte,
2 van mijn zonen hebben een probleem met hun post en de eventuele doorzenden ervan.
Laat mij effe verduidelijken;
De ene krijgt de laatste weken al een paar keer een schrijven van een deurwaarder, omdat er rekeningen niet betaald zijn.
Nu is het gebleken, dat deze rekeningen naar het oude adres zijn verstuurd, en hij daarom niet op de hoogte was van deze rekeningen.
Op het oude adres, is indertijd mijn andere zoon ingetrokken, die beweert nooit dergelijke brieven en aanmaningen te hebben gezien en dus ook niets heeft doorgestuurd.
Mijn andere zoon beweert dat hij die moedwillig heeft weggegooid.
Het feit blijft, dat er intussen een hoop onkosten en interesten zijn bijgekomen op de rekeningen.
De post is op de hoogte van de adreswijziging, maar zegt dat ze niet verantwoordelijk zijn, voor wat er gebeurd met de rekeningen op het juiste adres
(alhoewel die dus al meer dan een jaar verhuisd zijn).
Het ergste is, dat mijn zonen dus niet meer met elkaar spreken, door dit voorval.
is er een oplossing voor dergelijk geval.
Dank u bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 01 apr 2011 10:19

De post is niet verantwoordelijk als mensen verhuizen en de post komt nog steeds op het oude adres aan. Het is aan degene die verhuist om de personen // bedrijven hiervan op de hoogte te brengen.
Tenzij u kunt bewijzen dat de persoon op het oude adres moedwillig deze brieven vernietigde, kunt u niet veel doen.

De post bied wel een (betalende) optie aan, om post door te sturen voor X tijd. Dan zijn ze wel verantwoordelijk dacht ik.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Andere”