Ik was als eerste naar de jeugdrechtbank geweest voor een deftige regeling voor de twee kinderen. Dit was in april 2008 omdat via bemiddeling de papa niks wou toegeven. Hij eiste een stupide regeling van elke week van zaterdagnamiddag tot zondagavond (dan had ik geen weekends met mijn kindjes) en nog eens 3 keer per week persoonlijk contact na school van ongeveer een uurtje. Te weten dat we op 3 kwartier van elkaar wonen.

Goede uitspraak gekregen en de kinderen dienden het tweede en het vierde weekend van de maand te gaan. Ik heb hier nooit moeilijk over gedaan en gewoon de kindjes om de 14dagen gestuurd, hoewel ze tegen hun goesting gingen.
In principe zit er af en toe een maand met een 5de weekend in en hoef ik ze wettelijk gezien dan niet te brengen.
6 maand later gaat papa terug naar jeugdrechtbank, zogezegd gewijzigde omstandigheden, papa wil week-week regeling.
Zijn verzoek wordt afgewezen.
Oktober 2009, deurwaarder aan de deur met dagvaarding voor Hoger Beroep in maart 2010. Papa wil terug week om week regeling.
Sociaal onderzoek wordt voorzien en dit wordt afgerond begin maart 2011.
Op de zitting vraagt papa plots een omkering van de verblijfsregeling

Kindjes gingen oorspronkelijk extra in de grote vakantie omwille van problemen om thuis te zijn en er zelf niet kan voor zorgen.
Omkering van de omgangsregeling vindt de rechtbank absurd, ook de week-week regeling. Wel krijgt papa er als extra de helft van alle vakanties bij.

Heel moeilijk voor mij omdat 1 van mijn kindjes ook aan een ongeneeslijke ziekte lijdt en minder goed verzorgd wordt bij papa. Papa zal zijn vriendin voor de kindjes laten zorgen.

In dit nieuwe vonnis staat ook wel dat ze het tweede en vierde weekend van de maand bij papa moeten zijn.
Ik ben nu geneigd doordat hij mij een mes in de rug heeft gestoken in de rechtbank om dit ook zo uit te voeren.
Wettelijk kunnen ze me denk ik toch niks doen hé. Er staat zwart op wit op papier dat het om het tweede en het vierde weekend gaat.
Hopelijk krijg ik hier wat raad.
Heb eigenlijk geen zin meer om nog veel toegeving te doen want er is nog meer dan dit allemaal gebeurt. Geloof me.
Groetjes