X- bewijs van inlevering decoder

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

X- bewijs van inlevering decoder

#1 , 22 mar 2011 18:41

Beste mensen,

Ons abonnement werd in september stopgezet wegens overstap van X naar Y. We hebben alles mooi volgens de regeltjes gedaan; op tijd opgezegd, decoder binnen de week binnen gebracht enz.

Wij kregen nu reeds een 2de maal een factuur voor de zogezegde huur van de decoder voor de maand maart (vorige keer voor de maand februari). Na 2x te hebben gebeld naar de klantendienst, blijkt nu dat wij een bewijs zouden moeten opsturen naar X dat wij onze decoder hebben binnen gebracht.

In het verkooppunt waar wij deze hadden afgeleverd, zei de mevrouw gewoon "zo dat is doorgegeven (ze stond aan de computer) en dan moeten jullie nu niks meer doen". Wij hebben dus nooit een papier gezien... Is het nu ons woord tegen dat van X? Deze "strijd" kunnen wij toch onmogelijk winnen... Er is dus een fout gemaakt bij het verkooppunt want zij hadden ons blijkbaar een bewijs moeten geven...

Als wij onze decoder niet hadden binnengebracht binnen 1 week na onze opzeg, dan hadden wij toch wel al een waarschuwing ontvangen?

Hoe lossen wij dit op? Bel ik naar de winkel om het uit te leggen of probeer ik beter eerst iets anders?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Lies

[namen verwijderd, zie regels forum:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje
Berichten: 234
Locatie: burcht

#2 , 22 mar 2011 19:27

Beste mensen,

Ons abonnement werd in september stopgezet wegens overstap van X naar Y. We hebben alles mooi volgens de regeltjes gedaan; op tijd opgezegd, decoder binnen de week binnen gebracht enz.

Wij kregen nu reeds een 2de maal een factuur voor de zogezegde huur van de decoder voor de maand maart (vorige keer voor de maand februari). Na 2x te hebben gebeld naar de klantendienst, blijkt nu dat wij een bewijs zouden moeten opsturen naar X dat wij onze decoder hebben binnen gebracht.

In het verkooppunt waar wij deze hadden afgeleverd, zei de mevrouw gewoon "zo dat is doorgegeven (ze stond aan de computer) en dan moeten jullie nu niks meer doen". Wij hebben dus nooit een papier gezien... Is het nu ons woord tegen dat van X? Deze "strijd" kunnen wij toch onmogelijk winnen... Er is dus een fout gemaakt bij het verkooppunt want zij hadden ons blijkbaar een bewijs moeten geven...

Als wij onze decoder niet hadden binnengebracht binnen 1 week na onze opzeg, dan hadden wij toch wel al een waarschuwing ontvangen?

Hoe lossen wij dit op? Bel ik naar de winkel om het uit te leggen of probeer ik beter eerst iets anders?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Lies

Naar des betreffende winkel gaan , zij kunnen het rechtzetten.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 22 mar 2011 20:56

Als je materiaal inlevert, dan krijg je daar toch altijd een document van mee als bewijs?

Reclame

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 22 mar 2011 21:17

Wij hebben 500% zeker géén bewijs ontvangen en eerlijk gezegd heb ik er ook niet aan gedacht om een bewijs te vragen toen ze zei "oke, dat is dan in orde!"

Maar ik veronderstel dat ze daar niet moeilijk over gaan doen aangezien het een groter probleem zou zijn als wij de decoder niet op tijd of helemaal niet hadden binnengebracht, dan had ik X wel al eerder gehoord...

Franciscus
Berichten: 39656
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mar 2011 23:55

naar winkel gaan dus...heb je nergens die nummer opgeschreven staan op veel documentjes die je hebt gekregen

Terug naar “Consumenten Koop”