nog betalen na beeindiging overeenkomst

dalida
Topic Starter

nog betalen na beeindiging overeenkomst

#1 , 22 mar 2011 11:41

Geachte,

Mijn internet heb ik reglementair, een maand op voorhand opgezegd bij X, en heb daar ook een bevestiging van gekregen.

De overeenkomst eindigt op 31/3.

Gisteren kreeg ik een overschrijvingsformulier en zou moeten betalen tot en met april 2011.,een maand te veel dus.

Na telefonisch contact met de vraag of ik niet tot en met maart kan overschrijven zegt men dat ik het hele bedrag moet overschrijven en dat ik later het te veel gestorte bedrag terug zal krijgen". ik moet dus één maand betalen waarvoor ik geen dienst ontvang, omdat ik dan al niet meer bij Xben.

Ik vraag mij af , wat als ik het juiste bedrag overschrijf, (tot en met maart) wat kan men mij aandoen, ik vind dat dit toch maar rechtvaardig is, waarom zou ik een maand te veel betalen ?
Ik vind hiervan ook niets terug in de hele resem van kleine lettertjes

Graag uw advies hier voor , dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 mar 2011 15:01

U stuurt een AS met in bijlage de bevestiging van uw opzeg en het overschrijvingsformulier, en u vraagt om bewijs waarom u die extra maand moet betalen. U vermeldt ook dat u al zal betalen tot en met maart (wat u ook doet), en de resterende maand na ontvangst van bewijs van het verschuldigde bedrag.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2011 16:24

Meer dan waarschijnlijk gaat het hier gewoon om een administratief probleem.
Uw normale betaling loopt tot eind april. Dat is zo ingebracht in hun computer, en dus gelinkt met het mededelingsnummer op uw overschrijving (12 cijfers onderaan uw overschrijving aaa/bbbb/ccccc)
Indien u nu aan ander bedrag (3 maanden) zal betalen kan de computer dat niet, of verkeerd, boeken, en dient uw overschrijving manueel te worden behandeld, na waarschijnlijk eerst enige maanden op de grote hoop te hebben gelegen.
Daarom vraagt men u om de volledige som te betalen, en zal men u later het verschil terugbetalen.

Reclame

dalida
Topic Starter

#4 , 23 mar 2011 11:52

Maar wat als ik gewoon het juiste bedrag betaal ?
Toen ik , in hun katoor de opzeg deed, heb ik er op gewezen dat het factuur altijd 2mndn aanrekende , en men knikte begrijpend , "het zou geregeld worden", die indruk gaf men . Maar niet dus !
Ja zal wel zo zijn, administratief, maar had deze man niet de facturatie moeten verwittigen, meer dan een maand op voorhand deed ik de opzeg, dat moest toch kunnen geregeld worden ?
Ik ben wel een beetje boos op "deze", ik ben al een keer heel slecht gevaren , daarom ook steekt het mij zo tegen .
Moet ik dat nu betalen ? en graag , , wat als ik dat niet doe ? Dank voor de reakties, vrgt

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2011 11:59

Zie antwoord Turaki

Terug naar “Consumenten Koop”