ex hertrouwt vanwege onze kinderen???

honeybie
Topic Starter

ex hertrouwt vanwege onze kinderen???

#1 , 21 mar 2011 14:30

Hallo allemaal, mijn ex kwam het afgelopen weekend met een, vond ik , vreemd verhaal ...graag jullie hulp/mening/advies..
Wij zijn sinds 3 jaar gescheiden en hebben samen 2 kinderen. Inmiddels heeft hij een nieuw lief, zij verwachten binnenkort hun eerste kindje. Nu vertelde hij mij gister dat ze gaan trouwen omdat dat voor onze kinderen gunstiger zou zijn... in welk opzicht dan was hij erg vaag, het zou beter voor hen zijn in het geval dat hij zou komen te overlijden. Iemand enig idee wat hierachter zou kunnen zitten????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 21 mar 2011 17:33

Hoi,

mogelijks heeft het ermee te maken dat hij uzelf, in geval van zijn overlijden, een beetje buitenspel wil zetten!
Luister eens naar deze link:

http://www.deredactie.be/cm/1.939275?view=popupPlayer" onclick="window.open(this.href);return false;

mvg

prouth mother

#3 , 24 mar 2011 11:02

Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag, maar door naar deze geluidsopname te luisteren is er heel wat verduidelijkt.
mijn ex is amper 3 maanden na de scheiding hertrouwt, en nu ben ik ook aan het twijfelen om opnieuw te trouwen.

ik ben nu aan het bouwen met mijn nieuwe vriend. mocht ik sterven en mijn kinderen zijn nog geen 18 jaar, wil dit zeggen dat hun vader over het vruchtgebruik van de erfenis van mijn kinderen beschikt tot ze 18 jaar zijn. zo dus ook de helft van de woning die ik aan het bouwen ben met mijn vriend. Mocht mijn huidige vriend nu wegens emotionele redenen bijvoorbeeld het huis willen verkopen, kan mijn ex (vader van mijn kinderen die vruchtgebruik heeft over hun erfdeel) hier door stokken in de wielen stukken en de verkoop tegen spreken???

anders is dit voor mij een duidelijke reden om te trouwen en zo mijn ex buiten schot te zetten. je weet maar nooit wat je overkomt. ;-)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”