moeilijke situatie

ytebart
Topic Starter

moeilijke situatie

#1 , 20 mar 2011 17:01

Ben nieuw hier en zit met een paar vervelende vragen. Iedere reactie is meer dan welkom.
Zal mij verhaal beginnen in het begin. In augustus 2009 heb ik een vrouw leren kennen. Zij had op dat moment een dochter van 8 maand oud en was een 2tal maanden zwanger. In oktober krijgt ze een brief van deurwaarder waar eerste vriend vraagt om tot erkenningen mogen over te gaan van oudste. Alles verliep voorts goed en in januari van 2010 zijn wij gaan samenwonen. Paar weken later krijgt ze terug deurwaarder, heeft ze bij haar eerste vriend een huis gekocht en alles maar op zijn beloop gelaten, dit huis word nu aangeslagen wegens niet betalen.
In februari word de jongste dochter geboren en ik erken haar als mijn dochter. Ik heb daar ook nog 6 maand ouderschapsverlof voor genomen om er mee voor te zorgen. Vanaf nu begint de miserie, het proces over de oudste dochter begint en er word een notaris aangesteld voor de verkoop van het huis. Zij raakt in een depressie en neemt hier medicijnen voor tot op heden. In juni heb ik de oudste dochter dan ook erkend en draagt nu ook mijn naam, hier heb ik dagen en uren over gepiekerd is dus zeker niet maar snel snel gebeurt. Van toen ben ik ook beginnen berichten op facebook en msn beginnen te lezen waar ge misselijk van word. Heb haar ermee geconfronteerd als resultaat dat ze een week bij ouders is gaan wonen. Nadat ze is teruggekomen heeft ze mij in augustus nog bedrogen en weer voor 14 dagen vertrokken. Ben toen naar advocaat gestapt en ze is terug gekomen uit schrik om het proces met de oudste dochter te verliezen waarvan de uitspraak verwacht werd in september. Dit proces heeft ze verloren waardoor de oudste nu met een dubbele erkening zit? Zowel door mij als door haar eerste vriend die een uitspraak heeft van de rechter. Zij is tegen deze uitspraak in beroep gegaan zelfs tegen het advies in van haar toenmalige advocaat. Zij heeft ook altijd gezegd zal er alles aan doen dat hij haar nooit te zien zal krijgen al moet ik aar andere kant van de wereld vluchten. Ondertussen is er ook een koopdag geweest op het huis maar er werd voor de bank niet genoeg geboden. Nu zal er kortelings terug een verkoop plaatsvinden en zal het waarschijnlijk nog monder gaan door verkrotting, schouw is ingevallen tijdens de winter en alles sneeuw en water binnen want dak is stuk en word niet hersteld.
Alles ging terug redelijk goed tot zij weer een stommiteit deed begin februari van dit jaar. Zij heeft tegen mijn wil in een 2de tv gekocht voor op de slaapkamer van het geld dat ze heeft gekregen bij Nieuwjaar. Nu moet ge weten wij wonen in een appartement van mijn zus zodat we haar schulden sneller konden betalen moeten hier zelfs geen verwarming, water etc betalen. Mijn zus heeft haar aangesproken over die tv dat het zotte kosten zijn en dat zij ons onderhoud zodat we sneller schuldenvrij opnieuw kunnen beginnen. Dit is bij haar in het verkeerde keelgat geschoten en is met slaande deuren vertrokken. Die zaterdag zijn ze hier bij 5 man binnengevallen en hebben ze op anderhalf uur tijd alles opgeladen. Sindsdien weigert ze elk gesprek. Heb een bemiddeling voorgesteld voor een bi-locatie met de kinderen en dat alles 50/50 geregeld word. Dit heeft zij geweigerd en laat via haar advocaat een tegenvoorstel weten op vrijdag avond 18u met de mededeling als u goedkeurt kan je kinderen al zien van zondag.
Heb dit deels goedgekeurd behalve de financiële gedeelte. Haar voorstel was van zondagmorgen 9u tot dinsdag 18u en kindergeld voor haar + fiscaal ten laste van haar en ik moest een bedrag op kinderrekening storten.
Heb al meerdere malen proberen te spreken met haar maar krijg telkens nee nee nee spreek niet tegen u alleen met advocaat. Zij heeft ook beslist om de oudste zonder mijn medeweten in in te schrijven in school van haar keuze.
Weet het allemaal niet meer haar domicilie staat ook nog steeds hier omdat ze anders nergens terechtkan door de schulden. Zij heeft ongeveer 70.000€ schulden ben wel niet van plan om die te gaan betalen.
Omdat zij nog geen 12 maanden ergens gewerkt heeft heeft zij ook geen volledige uitkering, nu heeft ze 380 omdat wij nog samenwonen.
Hiervan moet zij haar auto afbetalen (310/maand) en verzekering + haar schulden dan nog. Zij kan ook nergens werk behouden als ze ergens 14 dagen werkt denkt zij dat ze daar al de baas is en heeft ze problemen met haar collega's. Op 6 maanden tijd is zij hier al 3 keer voor ontslagen. Vrees dat zij niet voor de kinderen kan zorgen, nu fladdert ze van de ene man naar de andere en sleurt ze kinderen maar telkens mee. Sinds ze die antidepressiva neemt is ze ook heel prikkelbaar en opvliegend maar weigerd ook alle hulp, zij denkt dat met 1 pilletje per dag haar problemen gaan oplossen. Zij heeft ook al paar keer gezegd dat zij geen probleem heeft staat hier zwart op wit was toen ik vroeg of zij het echt wilde via rechtbank want ben bijna zeker dat er een onderzoek gaat van komen. Heb laatst zelfs nog het ziekenfonds van haar en de oudste betaald voor 2010 zodat ze daar toch al mee in orde blijft.
Kan wel niet mijn hand boven haar hoofd houden. Wat gebeurd er als ik ze nu uitschrijf in de gemeente, heb een verslag van politie dat ze vertrokken is?
Wet echt geen raad meer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ytebart
Topic Starter

#2 , 20 mar 2011 17:41

zij heeft zich ook 3weken gehouden aan haar voorstel om de kinderen van zondag morgen 9u te gaan halen. Tot op vandaag nu kreeg ik ze niet mee. Kan dit allemaal zomaar?

Bijtje

#3 , 21 mar 2011 08:48

Als jullie niet meer samenzijn zou ik toch ook proberen om haar te laten uitschrijven, immers komen de deurwaarders nu wel naar dat adres en zij woont er niet meer en dat kan niet. En dat ze zelf maar aan een adres geraakt, zonder domicilie zal de kans klein zijn dat de kinderen meer tijd bij haar mogen verblijven als u een 50% regeling wil.

Wat de dubbele erkennig betreft van de oudste, heeft u daar bewijzen van gelezen ? Want ik vermoed dat geen enkel kind in België twee wettelijke vaders kan hebben hoor. Dus ofwel bent u de wettelijke vader, ofwel de andere maar beiden is onmogelijk voor zover ik weet.

Aangezien de kinderen officieel uw kinderen zijn heeft u plichten maar zeker ook rechten. Het kan dus zeker niet zomaar dat ze de kinderen niet meegeeft. Als ik u was zou ik snel maken dat u haar uitschrijft en dat u voet bij stuk houdt wat een 50% regeling betreft. Wat ze verder met haar eigen leven doet is dan ook volledig haar eigen zaak.

Reclame

ytebart
Topic Starter

#4 , 21 mar 2011 14:54

Heb inderdaad de bewijzen gezien. Ik heb haar in juni 2010 herkend als mijn dochter. Door een nalatigheid van haar advocaat heeft de rechter in september 2010 een uitspraak gedaan waarbij de andere ook vader mag zijn. Als haar advocaat dit laten weten had aan het gerecht moest de andere persoon een andere rechtzaak aanspannen voor de betwisting van het vaderschap.
Is een zeer moeilijke situatie mijn advocaat fronste ook de wenkbrauwen en zei mij ook dat dit niet mogelijk is.

Terug naar “Echtscheiding”