verhuur na brand

caro
Topic Starter

verhuur na brand

#1 , 22 jan 2007 15:35

Wij verhuren 5 paardenboxen met weide, twee paardenboxen en een berging zijn afgebrand en onbruikbaar, de paarden hebben ondertussen een voorlopig onderdak gekregen. In afwachting van het verzekeringsgeld (de stallen zijn verzekerd, de inboedel werd echter door de huurders niet verzekerd) en de heropbouw van de stallen werd de huurders voorgesteld om 1/3 minder huur te betalen gedurende de periode van herstel. De huurders weigeren te betalen. Bij niet tijdige betaling kunnen we overgaan tot onmiddellijke verbreking volgens contract. Ik vraag me af wat de rechten zijn van de huurders. Wat kunnen zij ondernemen, kunnen zij ons iets kwalijk nemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 22 jan 2007 16:09

als de huurders ondertussen hun paarden op hun kosten elders dienen te stallen, lijkt het me logisch dat ze ook aan u geen huur betalen

de huur die u moet derven zal de brandverzekering moeten betalen aan u

caro
Topic Starter

#3 , 23 jan 2007 12:01

de paarden hebben een plaats gekregen in de huidige stallen, de berging is bijvoorbeeld voorlopig heringericht als stal.
Op dit moment lijkt het erop dat de huurder niet van plan is te vertekken, zelfs na aangetekend schrijven. We overwegen elektriciteit en water af te sluiten of moeten we eerst een vrederechter inschakelen?

Reclame

koen999

#4 , 23 jan 2007 12:35

elektriciteit en water af te sluiten
is geen goed idee

roep de huurders eerst op in verzoening voor de vrederechter

Terug naar “Huren”