Recht op pro deo?

Corinne
Topic Starter

Recht op pro deo?

#1 , 14 mar 2011 09:18

Door mijn inkomsten (€ 800) per maand heb ik recht op een pro deo advocaat.

MAAR
Nu begon ik te denken; mijn vader zijn adres staat hier ook. Hij is ernstig ziek en leeft
van een minimum uitkering van de mutualiteit.

Rekenen ze zijn inkomsten ook mee? Maw heb ik recht op een pro deo of niet?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 14 mar 2011 10:01

Elke persoon die op UW attest van samenstelling gezin staat telt mee bij de berekening van inkomsten.

Hebt U kinderen? Wat zijn de inkomsten van Uw vader?

Corinne
Topic Starter

#3 , 14 mar 2011 10:15

Ik heb 3 kinderen.

M'n vader z'n uitkering bedraagt iets meer als € 900

Reclame

Kali

#4 , 14 mar 2011 11:36

U zult waarschijnlijk ofwel net binnen de grenzen van de pro deo vallen en anders zowiezo gedeeltelijke kosteloosheid (tussen 25 - 125 € dient U zelf te betalen)
Natuurlijk in de mate dat Uw kinderen mee op Uw attest samenstelling van gezin staan.

Corinne
Topic Starter

#5 , 14 mar 2011 12:19

Bedankt.
Ik zal het morgen even navragen.

Ik heb morgen trouwens een eerste afspraak bij een advocaat, is dat niet altijd gratis?
Deze vraagt namelijk € 50 voor een eerste advies.

Kali

#6 , 14 mar 2011 13:45

Neen
Een eerste advies is niet gratis. Voor een gratis advies check Uw lokale vredegerecht voor de zitdagen, daar kunt U een kort gratis advies krijgen. U dient die weg tevens te bewandelen voor het verkrijgen van een pro deo advocaat, daar kan men U verder helpen. Niet alle advocaten doen pro deo zaken.

Als Uw kinderen bij U gedomicilieerd staan dan staan ze op Uw attest van samenstelling van gezin.

Terug naar “Echtscheiding”