Hallo, Ik zit met een vraag:
Ik heb van eind juni 2010 tot heden uitzendwerk gedaan. Nu, ik ben nooit ziek geweest maar dit keer heb ik me wel ziek gemeld door aanslepende oververmoeidheid en overspannenheid. Ik heb dus een doktersbriefje gekregen van de dokter voor 1 week. Nu heb ik dat netjes aan het uitzendbureau gegeven en uitgelegd dat ik al zo niet verder kon omdat ik nu ook eens aan mezelf moest gaan denken. Heb altijd netjes mijn werk gedaan en ook 2 maanden 6 op 7 gewerkt omdat we met personeelstekort zaten. Nu kwam ik thuis vanmorgen na het doktersbriefje bij het uitzendbureau te hebben afgeleverd en belde het uitzendbureau me nog geen 10 minuten later om me te vertellen dat het bedrijf waar ik voor werkte de samenwerkingsverband met mij wilde stoppen. Goed, ik krijg mijn C4 thuis opgestuurd. Nu mijn vraag:
Ik ga zodra ik mijn C4 krijg, mij inschrijven bij VDAB en aanvraag doen voor uitkering. Maar heb ik wel recht op uitkering?
Ook zit ik er al een tijdje over na te denken om een opleiding te doen. Nu weet ik dat ik via de VDAB omscholing kan doen met behoud van uitkering. De opleiding die ik wil doen is admiinstratief bediende en is een knelpuntberoep. Knelpuntberoepen waar je voor studeer behoud je dus je uitkering.
Nu is mijn vraag? Is uitkering voor mij mogelijk? En kan ik ook omscholing gaan doen? Ik ben werken als verkoopster namelijk zat en wil iets studeren en een beroep doen die wel aan mijn principes voldoen.
Het werk heb ik altijd fulltime gedaan.
Update: Nu kreeg ik net een email van het uitzendbureau dat ze mijn uitbetaling van vorige week blokkeren zolang ik mijn bedrijfskleren niet terug geef aan het bedrijf? Mogen ze dat doen?