Beste,
Sinds gisteren zijn mijn vriend en ik uit elkaar we waren samenwonend.
Ik ben sinds 1 februari ook terug voltijds student in het hoger beroeps onderwijs en volg ik de richting verpleegkunde.
Ik heb een aanvraag gedaan tot vrijstelling bij de RVA (na 1 maand nog steeds geen antwoord). Je moet hiervoor natuurlijk aan een aantal voorwaarden voldoen. Ik heb de voorwaarden opnieuw en opnieuw en opnieuw gelezen en ik ben er eigelijk héél zeker van de ik aan al deze voldoe.
Ook ben ik natuurlijk eerst bij de rva langs geweest voor ik de aanvraag heb gedaan en zij zeiden zelf dat ze niet onmiddelijk een reden zagen waarom ik ze niet zou krijgen (je moet hier natuurlijk heel voorzichtig mee zijn). Ik zie het niet onmiddelijk zitten om terug thuis te wonen. Ik woon ook al 5 jaar alleen en de thuis situatie is ook niet optimaal. Het liefst vanal zou ik mijn studies afmaken om zelf iets te kunne make van mijn leven maar ik wil ook heel graag alleen blijven wonen. Na alles wat er gebeurd is ben ik heel onzeker en bang geworden over en voor de toekomst.
En ik had gehoopt dat iemand van jullie mij toch informatie zou kunnen geven over hoe ik dit het beste zou aanpakken naar het financiële en wonen toe.
Want als ik terug officieel thuis woon verlies ik mijn uitkering niet? en kan ik ook ni sparen om alleen te gaan wonen?
Alvast hartelijk dank