Registratie huurcontract.

Inge66
Topic Starter

Registratie huurcontract.

#1 , 18 jan 2007 20:25

In december 2006 heb ik een huurcontract getekend met formule 3-6-9 (looptijd start op 1 jan. 2007).
In dit contract wordt ik door de verhuurder gevraagd om dit huurconttract binnen de 4 maand te registreren op mijn kosten. Ik heb dit nog steeds net gedaan gezien de wetsverandering vanaf 1jan. 2007 hieromtrent Ben ik niettemin verplicht toch dit contract zelf te laten registreren of is de verhuurder verplicht dit te doen en is het in zijn belang dit te doen. Ben ik in fout als ik dit niet doe. M.a.w heb ik er belang bij dit niet zelf te doen gezien het feit dat wanneer de verhuurder het huurcontract niet laat registreren ik dan in de toekomst zonder opzegtermijn en opzeggingsvergoeding (na 3 jaar) kan vertrekken.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 18 jan 2007 23:19

U hebt gelijk wat de nieuwe wetgeving betreft en de gevolgen daarvan. Echter, hier werd uitdrukkelijk contractueel opgelegd dat u moet instaan voor de registratie.

Daarbij heeft de verhuurder een regularisatieperiode tot in juni, dus rum na de u opgelegde termijn van 4 maanden. De verhuurder KAN dus wachten zonder in fout te zijn, bij oude contracten moet hij niet ? la minute laten registreren (datul contract is 2006)

Bij niet naleven contractuele verbintenissen bent u aansprakelijk, 25 euro lijkt mij de moeilijkheden niet waard.

Bovendien is uw opzegtermijn sowieso maar 3 maand.

wolf2

#3 , 19 jan 2007 18:59

, 25 euro lijkt mij de moeilijkheden niet waard.

Dergelijke registratie is nu kosteloos (of is het kostenloos?).

Geen zegels meer plakken, geen boete omdat er geen zegels op staan, geen 25 euro meer; als het maar zuiver voor bewoning is en dus geen commerci?le activiteiten.

Op het registratiekantoor bevoegd voor de gemeente van ligging van het onroerend goed; elke werkdag van 8 - 12 uur.

Reclame

Terug naar “Huren”