#22 , 03 mar 2011 08:28
Ik heb nu reeds die 1 maand + BTW betaald en die 3 andere maanden:
Gisteren ben ik bij de eigenaars langs geweest om hen nog maar eens te vragen hoe we de situatie gingen oplossen, zij gaan gelijk hoe de woning opnieuw verhuren en ik moest alles regelen met 't immo-kantoor omdat zij een overeenkomst hebben met dat immo voor 3 jaar (duur van mijn huurcontract). Ze hadden me echter ook gezegd dat als 't niet opnieuw verhuurd geraakt, dat ze ervoor zou zorgen dat ik niet langer moest betalen nadat ik hier weg ben.
Toegekomen in 't immo-kantoor (zij hebben gebeld met de eigenaars), hebben ze er toch nog 3 maanden bij gelapt omdat ze willen zeker zijn van hun geld...dus geen andere huurder is zelf nog 3 maand huur betalen. Ergens hoop ik ook dat 't niet opnieuw verhuurd geraakt, omdat de volgende huurders dan met dezelfde miserie zullen zitten maar aan de andere kant kost mij dat nog eens 1500 euro...
Daarom dat ik dus morgen nog eens langs ga bij de huurdersbond en straks 'n aangetekende brief stuur voor 'n woningonderzoek.
Heb reeds telefonisch contact gehad met iemand van de gemeente hierover en die zei dat ik eerst bij wonen-vlaanderen moet zijn, vooraleer hij iets kan doen...Klopt dit wel?
Is 't niet de gemeente die moet aanvraag doen bij wonen-vlaanderen?
De eigenaars van deze woning zijn redelijk gekend in deze kleine gemeente en krijg zo meer en meer 't gevoel dat ik niemand meer kan vertrouwen...
En ja immo-kantoor is lid van BIV, maakt dit iets uit?