Aandelen toonder

Adinda80
Topic Starter

Aandelen toonder

#1 , 02 mar 2011 22:12

Dag,

Ik heb een firma, waarvan ik de aandelen bezit. Iemand anders runt de firma als de bestuurder, zelf verschijn ik op papier niet in de firma, enkel deze aangestelde persoon.
Ik weet dat dit binnenkort dient te veranderen, dat alles op naam dient te zijn. Maar om bepaalde redenen wens ik dit uit te stellen.

Stel dat mij nu iets overkomt. Mijn kluis op de bank wordt geopend met deze papieren. Kan deze persoon dan de firma opeisen (zeggen dat hij mij de papieren in bewaring heeft gegeven) of gaat dit automatisch naar mijn kind ?
Wat betreft de betalingen van de firma, de rekening waarmee dit gebeurt, is op mijn naam.

Dank voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 mar 2011 23:02

Als de kluis op uw naam staat , wordt veronersteld dat alles dat in die kluis gevonden wordt , van u is geweest. Het is dan uw kind dat die zal erven. Alle tegoeden op uw naam behoren tot uw nalatenschap.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Adinda80
Topic Starter

#3 , 03 mar 2011 09:45

Misschien weet u ook het antwoord op volgende vraag.

Wie zal dan de firma opvolgen tot ons zoontje meerderjarig is ? Dien ik dit testamentair vast te leggen dat ik wil dat dit de vader van ons kind is (niet getrouwd) of zal dit automatisch de bestuurder blijven ?
Ik weet dat het slechts voor 2 jaar is, maar je weet nooit wat je kan overkomen.

Bedankt

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”