kosten huurder/verhuurder

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

kosten huurder/verhuurder

#1 , 27 feb 2011 16:30

Ik heb enkele twijfelgevallen waarvan ik niet weet of ik de hersteliingskosten ten laste van de huurders kan leggen:

- verschillende scharnieren van keukenkasten zijn gebroken en moeten worden vervangen
- draden losgekomen in enkele stopkontakten waardoor delen van stroomkringen waren uitgevallen; hersteld door elektrieker, die zegt dat het komt door toestellen met dikke, klemmende stekkers veelvuldig bruusk in en uit te trekken
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2011 16:35

Wat is er beschreven over deze toestand in de PB?
Hoe oud waren de scharnieren van uw keukenkasten? Deze kunnen wel tegen een stootje. Na een paar jaren gaat er wel wat spel opzitten, maar afbreken? Kan volgens mij alleen door ze bruut te behandelen. Voor de stopkontakten idem. Deze kunnen inderdaag bruusk uit de muur zijn getrokken door de huurders. Deze draden zijn in normale omstandigheden niet bereikbaar en kunnen dus alleen maar loskomen door bruut geweld van de huurder.

roharro
Topic Starter

#3 , 27 feb 2011 16:42

Niets want toen was alles nieuw.
Er zit nu inderdaad wat "beweging" op sommige stopkontakten waardoor enkele draden op den duur zijn afgebroken.
Bruut geweld valt moeilijk te bewijzen. Huurder kan ook beweren dat ze niet stevig genoeg in de muur zaten.

Reclame

Vandebos

#4 , 27 feb 2011 17:35

Ouderdom kasten?

roharro
Topic Starter

#5 , 27 feb 2011 18:13

Ouderdom kasten?
20 jaar

Vandebos

#6 , 27 feb 2011 19:25

Lijkt me om nooit eindigende discussie over sleet uit de weg het makkelijkst om de scharnieren gewoonweg te vervangen door nieuwe. Als het gaat om knikscharnieren, dan heb ik het ook al aan de hand gehad dat ze na 15-20jaar zonder waarschuwing de geest geven. Er is een zekere weerstand bij openen in die scharnieren ingebouwd dat er wel voor zorgt dat ze zelf sluiten, doch zorgt echter ook voor versnelde metaalmoeheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 feb 2011 00:38

stopkontacten uit de muur is door aan draad te trekken...
ook al is het stopkontact goed vastgezet. wel een verschil in gyproc of beter gipskartonplaat :P
of in steen en vastgezette doos.
In eigen huis bij beiden losgetrokken stopkontakten gehad... door brute kinderen... ik moet het toch op iemand steken.
Dat de stroomdraden dan afbreken???? dan moet er heel hard getrokken zijn....

Terug naar “Huren”