wijkagent gaat zijn boekje te buiten

IDC
Topic Starter

wijkagent gaat zijn boekje te buiten

#1 , 26 feb 2011 18:53

Ik ben verhuurder van een paar appartementen in een appartementsgebouw. Thans komt één van mijn huursters mij vertellen dat de wijkagent haar heeft opgebeld met de vraag of er briefwisseling van mij in har brievenbus komt. Uiteraard is dat niet zo en mijn huursters heeft hier ook negatief op geantwoord. Maar de wijkagent ging nog een stap verder. Want in het andere geval, vertelde hij, krijg je een deurwaarder aan de deur die al je bezittingen opschrijft waarna ze openbaar zullen verkocht worden. De wijkagent suggereerde dus dat ik in de problemen zit, wat echt zo niet is. Daarna stuurde de wijkagent een e-mail aan mijn huurster dat hij de deurwaarder op de hoogte had gebracht dat hij niet bij mijn huursters moest zijn. Die e-mail heeft de huurderster aan mij overgemaakt. Nu is het zo dat betrokken wijkagent ooit een relatie met mij is willen beginnen maar dat ik daar niet ben op ingegaan. Sindsdien maakt de man mij te pas en te onpas zwart bij mijn huurders. Ik wil dat dit stopt. Ik heb hiervoor reeds een klacht neergelegd bij de korpschef van betrokken politieman, alsook bij het Comité P. Omdat ik niet wil dat de man deze keer door mijn vingers glipt, want nu is hij veel te ver gegaan, wens ik tegen betrokkene ook nog klacht neer te leggen bij de procureur des Konings.

Kent iemand het art. dat stelt dat wanneer de procureur kennis neemt van strafrechtelijk vervolgbaar gestelde feiten, hij ambtshalve moet optreden?
Is mijn aanpak de juiste?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2011 21:53

U bent al bij de korpschef geweest en comité P ... dus moet (in principe) al een intern dossier zijn opgemaakt.
U kan ofwel in een andere politiezone aangifte gaan doen ofwel een brief schrijven naar de procureur des Konings van uw arrondissement.
Wat u hier hebt geschreven maar dan zeker met alle data en andere info die u nog hebt.
Eis is geen artikel maar parket kan elk strafbaar feit vervolgen.
Dus het moet iets strafbaar zijn
Daarbuiten gaan ze ook over de deontologie bij de politie samen met voorzitter politieraad, korpschef, interne zaken en de algemene inspectie en comité P
link naar algemene inspectie
http://www.aigpol.be/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”