Co ouderschap

jean pierre1950
Topic Starter

Co ouderschap

#1 , 25 feb 2011 20:39

De zoon en zijn ex hebben al enkele jaren een echtscheiding achter de rug, op dat ogenblik was de kleindochter 7 jaar. Co ouderschap na een inloop periode met weinig problemen.
Nu is de kleindochter is 14 jaar en zegt dat ze liever bij haar vader zou blijven, haar moeder geeft toch geen tijd voor haar? Fitnessen, sporten enz. Kan de kleindochter dat eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 feb 2011 21:03

als een dochter zegt dat ze liever nietmeer naar de tandarts gaat omdat die vervelende dingen doet, geven ouders daar dan ook aan toe?
Verblijfsco-ouderschap is bedoeld om een kind te laten opvoeden door BEIDE ouders. Beide ouders zijn van belangrijke invloed op de relationele en sociale ontwikkeling van een opgroeiend kind.
En opgepast met pubertjes... als ze voelen dat ze tussen gescheiden ouders hun zinnetje éénmaal thuishalen bij de ene ouder,dan is de volgende keer de beurt aan de andere ouder :-)
Zegt kleindochter zelf: mama heeft geen tijd voor mij? cfr Fitnessen en sporten...?
Misschien moeten alle betrokkenen zich wat neutraliserend opstellen tov deze opmerkingen.
Alle ouders hebben het druk: en al zeker alleenstaande ouders.
Mag mama misschien ook een vrijetijdsbesteding hebben.
Overigens deze klacht spoort niet met de leefwereld van een 14jarige...Pubers willen vooral hun eigen activiteiten doen met hun vrienden.
Er kloppen een aantal factoren niet aan het verhaal.

Maar kleindochter kan niets eisen.
Ze is een kind.
en ze kan haar mening geven.
En de ouders beslissen samen wat ze daarmee doen.

jean pierre1950
Topic Starter

#3 , 26 feb 2011 09:58

De zoon is zeker geen vragende partrij, de ex geeft wel een nieuwe partner. Waarmee de kleindochter goed kan opschieten. Maar haar moeder valt terug in haar karaktertje van voor de scheiding. Ik ik ik en de rest moet zich maar plooien. En wij zouden ook liever hebben dat het zo blijft. Maar als ze bij haar moeder moet blijven en deze nooit tijd geeft zijn er ook risco aan verbonden. Alleen zijn voor een meisje van 14 jaar en alles doen waar je goesting in heb?? Haar vader is veel strenger op haar en toch is daar liever.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”