[BASE] GSM gestolen, hoge factuur

testgebruiker
Topic Starter

[BASE] GSM gestolen, hoge factuur

#1 , 21 feb 2011 12:40

Wie kan me juridische raad geven bij volgend probleem:

De SIM-kaart/gsm van een kennis wordt op zijn werk ontvreemd. Base contacteert deze kennis met volgende melding: "Wij hebben gemerkt dat er ongewone gesprekken met uw gsm zijn uitgevoerd, uw sim-kaart wordt geblokkeerd en u hoeft geen schrik te hebben voor de kosten (waarvan Base vermoedt dat ze ongewoon zijn)".

Kennis meldt (na te zijn gewaarschuwd door Base) zijn SIM-kaart/gsm als gestolen bij de politie.

Base stuurt nadien een factuur van +/- 100,00 euro, gevolgd door een tweede factuur van 2.200,00 euro.

Wat kan deze kennis doen om de (gestolen) gesprekken niet te hoeven betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 feb 2011 12:55

Meteen bij diefstal laten blokeren bij Base, aangifte bij de politie zo snel mogelijk na diefstal (ook onmiddellijk indien mogelijk).
Nu: uitleggen bij Base en hopen op een beetje menselijkheid...

testgebruiker
Topic Starter

#3 , 22 feb 2011 09:50

@Turaki: bedankt voor je antwoord.

Is er een juridische mogelijkheid dat de factuur kan kwijtgescholden worden?

Reclame

EvilFreD

#4 , 22 feb 2011 14:37

Uit uw verhaal leid ik af dat nadat het toestel gestolen werd, de eigenaar zelf geen actie ondernam.
Nadat er 'ongewone' gesprekken geconstateerd werden was het de provider die tot actie over ging.
Ook daarna bleef de eigenaar passief richting provider. De volgende dag 'ns bellen om te verifiëren dat alles geregeld is zou een goed begin zijn. En eventueel, liefst zelfs, een schriftelijke bevestiging.
De diefstal werd pas aangegeven nadat de provider contact had opgenomen met de eigenaar. Er is dus geen enkel bewijs dat het toestel al eerder gestolen werd.
Juridisch gezien dus geen poot om op te staan. Hopen op coulance.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Andere”