Kortingsbon kopieren

Saabke
Topic Starter

Kortingsbon kopieren

#1 , 19 feb 2011 20:40

Hey,

Onlangs stond er in de krant De Zondag een kortingsbon voor een nieuwe carwash in Kontich. In ruil voor deze bon kunt ge uw wagen laten wassen voor 5€ ipv 12€.
Hierop staat geen datum vermeld tot wanneer ge deze bon kunt gebruiken dus mag hij altijd aangeboden worden volgens mij of ben ik verkeerd? Op de onlineversie van De Zondag was deze bon ook aanwezig en heb deze verschillende keren afgedrukt. Mag ik deze bonnen ook gebruiken of hebben ze het recht deze te weigeren. Er staat ook nergens een (streepjes)code op zodat deze bon uniek is en niet kan of mag gekopieerd worden.
Mag de bon van de onlineversie gebruikt worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 19 feb 2011 21:24

U mag doen wat u wil en zien of hij aanvaard word. Simpel toch ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Saabke
Topic Starter

#3 , 19 feb 2011 21:33

Ja inderdaad dat ben ik ook wel van plan. Maar als ze dit weigeren had ik graag geweten of dit wettelijk is of niet?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 feb 2011 10:31

Gewoonlijk aanvaarden ze alleen de originele bon uit de krant zelf. Zou maar al te simpel zijn als de bons van het internet aanvaard worden en dan nog onbeperkt in de tijd geldig bleven.

Saabke
Topic Starter

#5 , 20 feb 2011 17:41

Gewoonlijk aanvaarden ze alleen de originele bon uit de krant zelf. Zou maar al te simpel zijn als de bons van het internet aanvaard worden en dan nog onbeperkt in de tijd geldig bleven.
Ja oké hetgeen ge hier zegt ben ik mee eens maar wat is de wettelijke bepaling hierover. Is hier iemand van op de hoogte?

Drone

#6 , 20 feb 2011 17:50

de minimum voorwaarden zoals de beperkte tijd en/of het gebruik van kopies moeten op de bon staan, indien niet, dan is de bon opbeperkt geldig en mag deze gekopieerd worden.

zo simpel is het.

Saabke
Topic Starter

#7 , 20 feb 2011 17:57

de minimum voorwaarden zoals de beperkte tijd en/of het gebruik van kopies moeten op de bon staan, indien niet, dan is de bon opbeperkt geldig en mag deze gekopieerd worden.

zo simpel is het.
Awel Drone zo denk ik er ook over maar via waar of wie kan ik officieel te weten komen of dit wettelijk is of niet? Iemand enig idee?

Drone

#8 , 21 feb 2011 14:29

welke wetsartikelen van pas zijn weet ik ook niet direkt, maar ik ken wel het verhaal nog van de zogenaamde "bonnenman":

http://www.unizo.be/viewobj.jsp?id=349816" onclick="window.open(this.href);return false;

bartvdv

#9 , 21 feb 2011 15:17

De onlineversie van De Zondag is meer bedoeld voor archiefdoeleinden; daar heeft de carwash verder niets mee te maken. Mocht de bon nu noch terug te vinden zijn op de website van de carwash en je kan die daar afdrukken en gebruiken, tja, dan ga je zo vaak je wil natuurlijk (tenzij er een beperking wordt opgelegd).

Terug naar “Consumenten Koop”