Vandaag in De Standaard
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=GL36ET73
Niet mee eens.Ik heb mij al vaak afgevraagd waarom de prijs moet geafficheerd worden. Welk voordeel heeft een potentiële huurder daarbij? Als iemands' gezicht mij niet aanstaat of ik vermoed later problemen te krijgen, dan verhuur ik toch gewoon niet aan die persoon. Dus volgens mij een zinloze verplichting.
Als je niet boven een bepaalde prijs kan huren dan heeft het geen zin tijd en energie in dergelijke panden te steken. Hoe mooi een bepaald appartement ook kan zijn, als het boven je budget ligt dan ga je niet kijken. Iedere zoekende huurder heeft zo wel een prijsklasse in gedachte.Niet helemaal mee akkoord.
Een huurprijs zonder het pand gezien te hebben is zoals een auto beoordelen zuiver op affiche en prijs zonder te weten wat er nu precies in dat beestje zit.
Daar kan ik deels inkomen.... maar anderzijds durf ik er bijna voor wedden dat jij als mede-eigenaar in een gebouw gaat bellen om te informeren naar die huurprijs van je buur, want nieuwsgierigheid is normaal. Dan is het resultaat toch hetzelfde?Bovendien bemerk ik ook een zeker pervers effect: iedere eigenaar vindt dat zijn pand in de allerbeste conditie is. Als de buur dan ook € 500 voor zijn pand vraagt mag er je erop wedden dat de volgende zal proberen het zijne aan € 525 te verhuren. Maw. de maatregel brengt een inflatiespiraal van de huurprijzen op gang die niet te stuiten valt. in bepaalde appartementsblokken heb ik de gemiddelde huurprijs op dergelijke wijze op een paar jaar met 40%-50% zien toenemen.
Benieuwd of men daaraan heeft gedacht bij he maken van deze wet...
Maar je moet sowieso altijd bellen als je een afspraak wil hebben. Ik denk dat de echte curieuzeneuzen (die jij window shoppers noemt) dan toch zullen komen kijken, of ze de huurprijs nu al kennen of niet....- Het feit dat de potentiële huurder dient te bellen om de prijs te weten elimineert al onmiddellijk een aantal window shoppers waar je enkel tijd aan verliest.
Sorry maar een verhuurder die nog niet begrijpt dat een huurder daar voordeel bij heeft om de prijs op voorhand te weten; ik wist niet dat de kloof zo groot was.Ik heb mij al vaak afgevraagd waarom de prijs moet geafficheerd worden.
Sorry maar een verhuurder die nog niet begrijpt dat een huurder daar voordeel bij heeft om de prijs op voorhand te weten; ik wist niet dat de kloof zo groot was.Ik heb mij al vaak afgevraagd waarom de prijs moet geafficheerd worden.
1) Gezever en gebel naar de verhuurder (die dikwijls niet te bereiken is) om de prijs te weten. Er zijn nog huurders die niet boven hun stand willen huren. Dat is nog een voordeel voor de verhuurder ook.
2) Verhuurders die hun huurprijs niet bepalen "selon la tête du cliënt".