indexaanpassing

kristin
Topic Starter

indexaanpassing

#1 , 08 jan 2011 10:33

In echtscheidingpapieren staat dat ex alimentatie in januari dient te indexeren, en dit met basisindex september 2008.
Welke nieuwe index dient hij te gebruiken?
Deze van december 2010 of januari 2011?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 08 jan 2011 17:50

Hij dient de index te gebruiken van december 2010, nl 106,45

kristin
Topic Starter

#3 , 09 jan 2011 13:21

bedankt

Reclame

kristin
Topic Starter

#4 , 13 feb 2011 10:46

nu heeft ex de index van november 2010 gebruikt, want zijn advocaat heeft dit zo gezegd.
Ik ben nu 1maal klacht gaan neerleggen wegens familieverlating, want hij weigert de index van december te gebruiken.

Kan ik na 2 maand de juiste index niet gebruikt te hebben, een deurwaarder inschakelen om de achterstal te vorderen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 feb 2011 10:54

Kan ik na 2 maand de juiste index niet gebruikt te hebben, een deurwaarder inschakelen om de achterstal te vorderen?
Ik denk dat de kosten voor de deurwaarder vele malen hoger zullen zijn dan de indexverhoging, tenzij jij natuurlijk een alimentatie ontvangt met 5 cijfers. :lol:

Akuma

#6 , 16 feb 2011 09:16

Met alle respect,maar dit vind ik een regelrechte schande...Een deurwaarder aan stellen om wat?Het verschil in het alimentatiebedrag tussen beide indexcijfers zal miniem zijn...Mijn indexaanpassing kost me 4 euro per maand meer...Klacht gaan neerleggen wegens familieverlating?Alweer maar eens het bewijs dat in 80% van de echtscheidingsgevallen de mannen arm schaapkes zijn...En ja,ik ben me er terdege van bewust dat er ook klootzakken van mannen zijn,maar wat mevrouw hier komt vragen...schandaleus.

kristin
Topic Starter

#7 , 16 feb 2011 12:13

Als er juist betaald wordt, dien ik niet naar een deurwaarder te stappen.
En de kosten voor de deurwaarder zijn zowiezo voor ex, je dient alleen maar voor te schieten

Franciscus

#8 , 16 feb 2011 12:19

link
http://users.telenet.be/annette-guy/amo ... ?aff=71587" onclick="window.open(this.href);return false;

Uw ex heeft zich aan de wet te houden dus indien hij fout is geeft hem de juiste tekst door.
Geen gevolg aangifte. Is een strafbaar feit dus hij zal (via opdracht parket) door politie gehoord worden en aangemaand zich aan het vonnis te houden.

Akuma

#9 , 16 feb 2011 12:50

Als er juist betaald wordt, dien ik niet naar een deurwaarder te stappen.
En de kosten voor de deurwaarder zijn zowiezo voor ex, je dient alleen maar voor te schieten
Je maakt verdorie van uwen tak voor misschien enkele euros?Wat voor verschil maakt dat nu uit?Oh wacht,ij bent waarschijnlijk een van die vrouwen die de laastste eurocent uit hunne ex zijn zakken willen kloppen?Dat je hier raad komt vragen als er honderden euros achterstallige betalingen zijn,dan kan ik dat begrijpen,maar dat je zo een vraag durft stellen op een forum waar er een hoop mensen zwaardere problemen hebben dan jij,dat is lef hebben.

Franciscus

#10 , 16 feb 2011 12:56

Er is een vonnis of een authentieke overeenkomst wel die moet bij de letter door partijen worden nageleefd gezien die wet zijn tussen partijen.
Starten op een correcte basis lijken mij een basis voor een vertrouwen tussen partijen in het geding.

kristin
Topic Starter

#11 , 16 feb 2011 13:08

Vorig jaar heb ik van de deurwaarder een achterstal van bijna 4000€ gekregen, dus ja, ik denk dat ik op mijn strepen mag staan

martizio

#12 , 12 mar 2011 19:47

ik had hieromtrent ook nog een vraagje, mag je indexverhoging vragen van 2008 tot 2011?

Terug naar “Echtscheiding”