HELP verzekering slaagt tilt

4ringsdude
Topic Starter

HELP verzekering slaagt tilt

#1 , 07 feb 2011 12:35

Dit bericht is eigenlijk een soort vervolg op (mag een verzekeringsmaatschappij dit doen) maar ze gaan nu nog eens een stap verder en ik denk een stap te ver.

Door het voorval (uitgelegd in mag een verzekeringsmaatschappij dit doen) hebben wij dus de ombudsdienst ingeschakeld daar wij ervan overtuigd zijn dat wij niets fout gedaan hadden en dat wij 100% eerlijk waren geweest in de verklaringen over de schade aan het voertuig van mijn vrouw.

Het goede nieuws was dat de ombudsdienst onze klacht gegrond heeft gevonden en dit dus ging onderzoeken. Dat hebben ze ook gedaan onder de vorm van een klacht tegen FXXXX-verzekeringen en tegen onze makelaar (heb ik net vernomen van de makelaar)
Wij hebben vandaag 4 aangetekende brieven ontvangen 2 op mijn naam en 2 op naam van mijn vrouw. In deze 4 brieven stond telkens hetzelfde...
"wij zeggen het contract op volgens algemene voorwaarden" dit voor de brandverzekering op mijn vrouw haar naam, de gezinsverzekering ook mijn vrouw haar naam en dan mijn auto verzekering en mijn deel van de brandverzekering.

De reden dat de makelaar heeft opgegeven is dat wij de ombudsdienst op de hoogte gebracht en die hebben de klacht gegrond verklaard en zijn een onderzoek gestart. OM DEZE REDEN heeft FXXXX besloten dat ze terug komen op hun beslissing om ons te vragen de polis zelf op te zeggen van de autoverzekering van mijn vrouw. Ze stoppen zelf alle polissen. Het leukste was dat de makelaar hier blijkbaar zelf enige vorm van plezier kende door dit te melden. Wij wilden het hier niet bij laten wel nu gaan we zien wie laatste lacht... die klacht wordt weggevaagd voor de verzekering, maar of wij nog een betaalbare verzekering gaan vinden die ons wilt verzekeren is een andere vraag... maar ja daar had ge eerder moeten aan denken voordat ge ons aanviel.

Ik was zo aangedaan van wat hij zei dat ik de telefoon gewoon heb neergelegd. En ik ben er nu nog altijd niet goed van.
Ze hebben ons nadat wij de eerste polis zelf hebben opgezegd al zitten pesten door ons telkens weer een verkeerd ingevuld document door te sturen zodat wij niet op tijd een nieuwe polis ergens anders konden vinden... en nu dit???? hebben ze ons nog niet genoeg gekloot?

Mogen ze hier eigenlijk alle polissen stoppen van verschillende personen omwille van een feit bij 1 van deze polissen?
Mogen ze ook terugkomen op een beslissing en een door ons opgezegde polis zelf opnieuw schorsen (na de vervaldatum)
Mogen ze via andere wegen communiceren dan het schadeverslag met andere maatschappijen? De nieuwe maatschappij belde hen op omdat ze dus al 3 keer het verkeerde schadeverslag doorstuurde. Ze vertelde blijkbaar tegen onze nieuwe maatschappij het verhaal (in hoeverre het waar was weet ik niet) enkel dat de nieuwe maatschappij ons nu ineens niet meer wilt verzekeren.

De miserie gaat beginnen...

Wie kan hier duidelijk juridisch advies geven? Kunnen wij iets doen? Of zitten we met onze ruig tegen de muur? Wat zijn de opties als er zijn?
Wij zitten dus nu zonder autoverzekering maar wel met een groene kaart... dus als we tegengehouden worden ist OK maar in geval van ongeval zitten we in de shit... bedankt kloteverzekering. Wij sluiten vandaag nog al onze bankrekeningen bij die klote bank en gaan op zoek naar een andere bank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
killerboy

#2 , 07 feb 2011 16:40

verzekeringen kunnen en mogen blijkbaar wel veel :( U hebt reeds de ombudsdienst ingeschakeld en kent dus ook de contactpersoon daar. U kan hun dus ook al meteen op de hoogte brengen van de nieuwe feiten die zich voordeden. Ombudsdienst contacteerd immers de betrokken partijen die dus op hun beurt binnen gestelde termijn moeten reageren. Dit vind U in uw mail of brief van hun. Nadien krijgt U dan hun antwoord en kan u eventueel ook opmerkingen maken. Maar in jou geval zou ik hun dus meteen in kennis stellen van de feiten die zich voordeden naar aanleiding van jou klacht.

4ringsdude
Topic Starter

#3 , 08 feb 2011 07:13

Ik heb gisteren direct nadat ik de brieven gekregen had, naar de Cxxxxx (de bank) gebeld om te vragen wat er gebeurd was...
Na dit telefoontje heb ik direct een nieuwe mail verstuurd naar de ombudsdienst omdat ik zo verbouwereerd was van hun reactie.

Verzekeringen mogen inderdaad heel veel en zolang je op tijd betaald en niets voor krijgt is alles in orde...

Hopelijk zal de ombudsdienst ons hier kunnen verder helpen want anders betekend dit voor ons een financiële ramp.
Wij zouden nu gewoon al blij zijn moesten ze zeggen dat wij alles moeten stoppen en ergens anders gaan zoeken. Wat eigenlijk ook onze bedoeling was. EN wat misschien ook mijn fout is geweest, want ik heb de makelaar gevraagd om mij alle vervaldatums door te geven... die hadden dus wel door dat wij met alles zouden vertrekken en ik zie dit dus gewoon puur als misbruik van hun macht.

Reclame

Terug naar “Algemeen”