internetaankoop - geen levering plaatsgevonden

beeck01
Topic Starter

internetaankoop - geen levering plaatsgevonden

#1 , 31 jan 2011 18:38

Hey,

Op 16/01 kocht ik op een Nederlandse site enkele scheermesjes (gaat om een klein bedrag maar betreft het principe), met direct daarna een orderbevestiging via mail (zonder evenwel de nodige verwijzingen naar mogelijk opzegging etc).
Op 20/01 kreeg ik dan de bevestiging dat mijn betaling was ontvangen en werd mijn order omgezet naar de status 'verzonden'. Omdat de levering uitbleef nam ik contact op met de support en kreeg ik het volgende te horen "Dat duurt nu wel erg lang, u kunt het best even contact opnemen met TNT. U heeft gekozen voor normaal verzenden, dan is er geen trackingnummer en bent u helaas ook niet verzekerd voor u verzending. Zie onze informatie pagina. "

Mijn vraag is nu of ik hier iets kan aan doen? Overigens vond ik ook nog in hun algemene voorwaarden volgende bepaling:

“5.6 Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico waar het deze producten betreft, over op de klant.”

Is het niet zo dat het risico voor het leveren dan nog steeds bij hen ligt en zij bijgevolg in gebreke blijven?
Alvast dank !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2011 19:25

Nederlandse site van een winkel???

beeck01
Topic Starter

#3 , 31 jan 2011 19:34

Ja gaat om een winkel: http://www.voordeligscheren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Veebee

#4 , 01 feb 2011 08:33

Zij hebben bevestigd dat ze geen nieuwe levering gaan doen? Gewoon mailtje sturen naar het logo van kwaliteit dat ze voeren, ik had soortgelijk probleem met zending die nooit aankwam, zelfs 3 keer en dan klacht geformuleerd bij het kwaliteitslogo en de dag nadien had ik al een manager aan de lijn die zich persoonlijk de zaak heeft aangetrokken (ging om een bedrag van 100 euro), maar op het einde van het verhaal heeft het hen minstens 400-500 gekost.

Trouwens met welke gegevens zouden ze willen dat jij TNT contacteert? Die werken enkel met vrachtbriefnummers en die info moet gegeven worden door de verzender.

beeck01
Topic Starter

#5 , 01 feb 2011 10:31

Ze zeiden niets van een nieuwe levering gewoon wat ik hier boven gepost heb en idd heb ik niets van gegevens om TNT te contacteren...heb mailtje teruggestuurd, indien ik geen genoegdoend antwoord krijg zal ik dat kwaliteitslogo eens proberen, ik hou jullie op de hoogte!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 feb 2011 10:52

Ze zijn zeker en vast verantwoordelijk dat jij je bestelde zaken krijgt. Meld hen even langs de neus weg dat je anders je toevlucht zal zoeken tot internet fora waar dergelijke zaken behandelt worden en je daar de zaak met alle details zal voorleggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Veebee

#7 , 01 feb 2011 11:24

Die fora als dreigmiddel gebruiken zal niet overal werken en kan ook tegengesteld effect hebben. Probeer eerst maar via dat logo, je zal zien dat je snel reactie zal krijgen.
Is die webshop erg bekend of is er ergens een bekende firma mee gelinkt? Ik heb trouwens bij mijn problemen twee compensatie pakketten gekregen.

WP002

#8 , 01 feb 2011 11:52

Mijn ervaring - een negatieve - is dat dat soort logo's niets waard zijn. Er zitten ook nogal wat zelfverzonnen "kwaliteitslabels" bij,

Veebee

#9 , 01 feb 2011 13:05

In Nederland houden ze daar echt wel rekening mee, ik had problemen met een winkel die het 'Thuiswinkel' logo voerde, één mailtje was genoeg om de mallemolen te starten en zaak werd opgelost.

WP002

#10 , 01 feb 2011 17:47

Het ene label zal het andere niet zijn. be.commerce is echter geen moer waard.

Veebee

#11 , 02 feb 2011 08:39

Kan zijn, maar hier gaat het over een NL webshop met een kwaliteitslogo dat mijns insziens wel serieus genomen wordt, TS moet gewoon maar formulier invullen en klacht neerleggen

j.demoor

#12 , 02 feb 2011 10:32

“Art.5.Door consumenten gesloten overeenkomsten. 1. Dit artikel is van toepassing op overeenkomsten die betrekking hebben op de levering van roerende lichamelijke zaken...aan een persoon, de consument, voor een gebruik dat als niet bedrijfs- of beroepsmatig kan worden beschouwd...2. Ongeacht artikel 3 kan de rechtskeuze van partijen er niet toe leiden dat de consument de bescherming verliest welke hij geniet op grond van de dwingende bepalingen van het recht van het land waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft, indien :- de sluiting van de overeenkomst in dat land is voorafgegaan door...publiciteit en indien de consument in dat land de voor de sluiting van die overeenkomst noodzakelijke handelingen heeft verricht...3. Ongeacht het artikel 4 worden deze overeenkomsten, bij gebreke van een rechtskeuze overeenkomstig artikel 3, beheerst door het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft, indien zij zijn gesloten in de in het tweede lid beschreven omstandigheden...”(19 JUNI 1980. - Verdrag inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst).

Onderzoek of u via het internet al dan niet een rechtskeuze geldig hebt aanvaard.

Is dit niet het geval dan ga ik ervan uit dat hier het Belgisch recht van toepassing is,zodat geldt :“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611. In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Consumenten Koop”