Adsl/telefonie- geen korting en afsluiting telefoon

ano_niem
Topic Starter

Adsl/telefonie- geen korting en afsluiting telefoon

#1 , 30 jan 2011 16:46

Bij overschakeling naar een andere Adsl/telefoon operator, Dommel, heb ik een document ondertekend voor domiciliëring. Per maand zou ik dan ook 1 € korting krijgen op mijn factuur.
Meer dan een half jaar later heeft de operator dit nog niet in orde gebracht. Op mijn lokaal bankkantoor zegt men dat ze nooit een document hebben ontvangen van Dommel en ook dat dit regelmatig voorvalt bij deze operator.
Het lijkt me toch logisch dat ik toch die korting van 1€ zou moeten krijgen of is dat niet zo? Dat de operator het nagelaten heeft dit uit te voeren is niet mijn probleem.
De 3de maand had ik door onoplettendheid 1 € te weinig betaald: 28.95 € i.p.v 29.95 . Vervolgens kreeg ik drie aanmaningen met name: dezelfde factuur (29,95€) met onderaan ergens: "gelieve nog 1 € te betalen" maar dat had ik niet opgemerkt.
De operator heeft de de telefoon en het email verkeer afgesloten en eist nu 130 € aansluitingskosten. Natuurlijk weiger ik dit te betalen. Het zijn zij die in de eerste plaats het nagelaten hebben om die domiciliëring door te voeren en ik vind dat ik hoe dan ook recht heb op 1 € korting en al meer dan een half jaar 1 € te veel betaal.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2011 16:52

Goedkoop is niet altijd goede koop.

ano_niem
Topic Starter

#3 , 30 jan 2011 20:28

Goedkoop is niet altijd goede koop.
Dat klopt.
Maar Telenet, mijn vorige operator, is te duur. Zoals de meeste operatoren. In alle Europese landen is het goedkoper dan hier
Ik ben 9 jaar klant geweest bij Telenet. Ik wilde overstappen naar een lager tarief. Telenet wou mij daarvoor beboeten met 50 €. Tenzij ik er digitale tv. bij nam, dan was het gratis. Als ik naar een hoger tarief zou overschakelen zou het ook gratis geweest zijn. :?:
Telenet heeft dus geen respect voor zijn klanten, enkel voor zijn aandeelhouders. Dat blijk ook uit dit:
Het enige wat je van Telenet krijgt is kortingsbonnen voor Plopsa land en dat soort dingen. Bonnen die ze waarschijnlijk nog gratis gekregen hebben ook, want Luminus deelt net dezelfde uit aan zijn klanten.
Dat wil dus zeggen dat je nog meer geld moet uitgeven om een beetje korting te krijgen.
De Vlaamse regering heeft destijds Telenet opgericht, want wat we zelf doen, doen we beter. :oops:

Reclame

EvilFreD

#4 , 30 jan 2011 21:00

U dient u altijd te realiseren dat een telecomoperator er niet is om u te plezieren.
Het zijn zonder uitzondering organisaties met een winstoogmerk.
Blijkbaar is dat in uw ogen verwerpelijk, maar dat is niet hun probleem. Dat is het uwe!

Indien zich een betalingsprobleem voordoet (of dat nu uw fout is of de uwe) dient u de betreffende operator hierover te contacteren.
Aangezien u ondertussen wel gewoon van hun diensten gebruikt maakt, dient u ook verder te gaan met betalen zoals voorheen.

Ondertussen kunt u het probleem afhandelen op de gepaste wijze.
U wijst ze dan op de overeenkomst, eventueel aangetekend, en u eist de nodige rechtzettingen.

U heeft nu 3 aanmaningen gekregen voor die ene euro. Mij lijkt dit een reële termijn.
De afsluiting is dan ook geheel terecht.
Maar een vriendelijk telefoontje doet wonderen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

roharro

#5 , 30 jan 2011 21:05

@anoniem: zolang uw bank aan u geen bevestiging heeft gestuurd van de domiciliering hebt u geen poot om op te staan en moet u elke factuur die u ontvangt volledig betalen
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 jan 2011 00:13

En telenet is voor zover ik weet geen overheidsbedrijf (meer).
Goed uw contracten lezen is altijd belangrijk.

EvilFreD

#7 , 31 jan 2011 00:38

.
En nooit geweest.
Bij de oprichting was Telenet een vennootschap tussen de intercommunales, de GIMV, Liberty Global en enkel financiële instellingen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

ano_niem
Topic Starter

#8 , 31 jan 2011 20:51

U dient u altijd te realiseren dat een telecomoperator er niet is om u te plezieren.
Het zijn zonder uitzondering organisaties met een winstoogmerk.
Blijkbaar is dat in uw ogen verwerpelijk, maar dat is niet hun probleem. Dat is het uwe!

Indien zich een betalingsprobleem voordoet (of dat nu uw fout is of de uwe) dient u de betreffende operator hierover te contacteren.
Aangezien u ondertussen wel gewoon van hun diensten gebruikt maakt, dient u ook verder te gaan met betalen zoals voorheen.

Ondertussen kunt u het probleem afhandelen op de gepaste wijze.
U wijst ze dan op de overeenkomst, eventueel aangetekend, en u eist de nodige rechtzettingen.

U heeft nu 3 aanmaningen gekregen voor die ene euro. Mij lijkt dit een reële termijn.
De afsluiting is dan ook geheel terecht.
Maar een vriendelijk telefoontje doet wonderen.
Ik vrees ervoor dat u mijn bericht niet goed gelezen heeft of niet begrepen.
Het contacteren van de operator is al verschillende malen, maanden geleden gebeurd. Daar gaat het helemaal niet om. Ik maak gedeeltelijk gebruik van hun diensten.
Ik schreef ook dat de aanmaningen zeer onduidelijk werden opgemaakt en ik daardoor vermoedde dat ze het volledige bedrag opnieuw eisten. Ze stuurden drie aanmaningen, drie dagen achter elkaar.
En het gaat hem eerst en vooral over die domiciliëring:
Het is oneerlijk dat ik moet opdraaien voor hun onbekwaamheid en dus het recht heb op 1 € korting of zij die domiciliëring in orde hebben gebracht of niet. Dat is hun probleem, niet het mijne.
Ik heb dat document ondertekend en recht op korting.

En aan betuttelende opmerkingen zoals dat het bedrijven zijn met winstoogmerk daar heb ik geen boodschap aan. Het wil niet zeggen omdat ik hier een vraag stel dat ik achterlijk ben, hé.

roharro

#9 , 31 jan 2011 20:56

Hebt u een bevestiging van die domiciliering? Indien ja dan kunt u zich daar op beroepen.
Indien niet dan staat u nergens want u hebt geen bewijs.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EvilFreD

#10 , 31 jan 2011 21:21

Eerst en vooral: ik heb zelf ook te maken gehad met een domiciliëring die niet in orde kwam (bij Telenet overigens, maar dit terzijde). Met alle resultaten van dien, zelfs afsluiting van mijn telefoonlijn.
Ik spreek dus uit ervaring als ik zeg dat een telefoontje wonderen kan doen (al moet ik eerlijk toegeven dat mijn telefoontje niet vriendelijk was, maar dat ging ik natuurlijk ook niet aanraden).

Maanden geleden telefonisch contact gehad?
6 maanden later nog steeds geen domiciliëring. Dus u bent nu een half jaar abonnee
3e maand 1 euro te weinig betaald..
3 aanmaningen (op facturen, welke ik veronderstel dat ze eens per maand verschijnen) niet opgemerkt
3 + 3 is 6
Hoe heeft u dan maanden geleden al de operator gebeld?

Ik lees slecht of u legt slecht uit. Kies maar.

En betuttelend? Uw berichten hebben nogal een hoog "zij zijn groot en ik is klein" karakter. Daar hoort betutteling bij.
Maar eigenlijk was dat niet eens mijn bedoeling. Het is maar hoe u het opvat.

ano_niem
Topic Starter

#11 , 01 feb 2011 18:08

Goed uw contracten lezen is altijd belangrijk.
Heb ik ook nooit beweerd.
Heeft niets met contract te maken.

ano_niem
Topic Starter

#12 , 01 feb 2011 18:45

Eerst en vooral: ik heb zelf ook te maken gehad met een domiciliëring die niet in orde kwam (bij Telenet overigens, maar dit terzijde). Met alle resultaten van dien, zelfs afsluiting van mijn telefoonlijn.
Ik spreek dus uit ervaring als ik zeg dat een telefoontje wonderen kan doen (al moet ik eerlijk toegeven dat mijn telefoontje niet vriendelijk was, maar dat ging ik natuurlijk ook niet aanraden).

Maanden geleden telefonisch contact gehad?
6 maanden later nog steeds geen domiciliëring. Dus u bent nu een half jaar abonnee
3e maand 1 euro te weinig betaald..
3 aanmaningen (op facturen, welke ik veronderstel dat ze eens per maand verschijnen) niet opgemerkt
3 + 3 is 6
Hoe heeft u dan maanden geleden al de operator gebeld?

Ik lees slecht of u legt slecht uit. Kies maar.

En betuttelend? Uw berichten hebben nogal een hoog "zij zijn groot en ik is klein" karakter. Daar hoort betutteling bij.
Maar eigenlijk was dat niet eens mijn bedoeling. Het is maar hoe u het opvat.
Ik heb hen via twee of drie mails daarover op de hoogte gebracht. Hun antwoord is dat ik dat zelf ook in orde kan laten brengen en dat ze nog geen bericht van mijn bankinstelling hebben ontvangen. Ze geven dus wel toe dat ze het document van mij hebben ontvangen. Dit werd trouwens via email verstuurd.
De bankbediende heb ik daar over aangesproken. Zijn antwoord was: "Wij hebben niets ontvangen van Dommel, maar dit hebben we regelmatig voor met Dommel."

Terug naar “Consumenten Koop”