slaapruimte kinderen bij ex en zijn nieuwe partner

divinedavinake
Topic Starter

slaapruimte kinderen bij ex en zijn nieuwe partner

#1 , 25 jan 2011 12:58

Komend weekend komt mijn ex de kids halen. Ze blijven bij hem en zijn nieuwe partner slapen voor de eerste keer. In het begin van onze scheiding heeft mijn ex mij verteld dat ze een 2de slaapkamer hebben in hun woonst. Nu blijkt na een bezoek van mijn kids bij hun papa dat ze maar 1 slaapkamer hebben. Ze dienen dan samen te slapen in die kamer met hun papa en zijn partner. Mag dit? Dienen de kids geen eigen slaapruimte te hebben?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jordy Winters

#2 , 25 jan 2011 14:50

ik kan mij herrineren dat een vriend van mij een gelijkaardig probleem had en dat mocht niet, hij kon er tegen in gaan dat de kinderen een eigen slaapkamer hadden, zelfs nagelang hun leeftijd en geslacht zouden ze zelfs 2 aparte kamers recht op hebben (volgens een vriend ik ben niet 100procent zeker dat dit ook klopt

eylis

#3 , 25 jan 2011 15:10

Je kan best je ex er op wijzen dat dit door de bbetrokken jeugdinstanties negatief beoordeeld kan worden.
hij organiseert zich dus beter zo in het belang van de kinderen: dat als de kinderen komen de volwassenen in de living ovenachten.

Wat de vriend van Jordy beweert is niet bij wet vastgelegd:
Niemand kan zich moeien met de persoonlijke organisatie van elk huishouden: dus gescheiden kamers voor kinderen per leeftijd en geslacht kan niet bij wet geeist worden.
enkel in aanvragen voor sociale woningen houdt de organisatie zelf rekening met deze parameters om een woning met voldoende slaapkamers toe te wijzen.
Maar een privépersoon kan nooit verplicht worden (of de omgangsrgeling verliezen) omdat de kinderen samen een slaapkamer moeten delen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”