inboedel!!

Günther
Topic Starter

inboedel!!

#1 , 20 jan 2011 10:56

Beste,

Samen met partner huis verkocht en inboedel verdeeld. Nu, een jaar, later eist ze plots een aantal meubelstukken op die we samen aangekocht hadden. Kan dit nog??? Lijkt me vreemd aangezien we elks met een deel van de inboedel al jaren andere huizen hebben betrokken. Maar tja, je weet nooit in dit apenland.

Bedankt voor het antwoord!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Günther
Topic Starter

#2 , 21 jan 2011 11:30

Niemand enig idee of tenminste een gelijkaardige ervaring?

lucgescheiden

#3 , 23 jan 2011 19:50

Werd er iets op papier gezet bij de verdeling? tekenden beide partners bv dat de inboedel netjes verdeeld werd?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Günther
Topic Starter

#4 , 24 jan 2011 11:23

Nee, er werd niks getekend bij de verdeling. Dat deden we onderling. Nadien werd er bij de notaris wel getekend dat de roerende goederen werden verdeeld en dat beide partijen "de notaris ontslagen van een boedelverdeling". Er staat ook in dat de partijen later nog een boedelbeschrijving kunnen vragen. Maar tja, nu het huis leeg is.........????

lucgescheiden

#5 , 24 jan 2011 19:42

U zegt het zelf, er werd bij de notaris getekend dat de roerende goederen werden verdeeld.
Dit zal waarschijnlijk ook zo geregistreerd zijn door de notaris.
Ik zou zeggen lees de definitieve staat van de notaris er eens op na.
Als beiden getekend hebben, als de verdeling vervolgens ook werd gehomologeerd door de rechtbank, dan is er nog weinig verhaal, denk ik.

U kan moeilijk beginnen procederen over iets; waarover eerst een akkoord werd tekend.

Günther
Topic Starter

#6 , 26 jan 2011 11:36

Beste lucgescheiden,

Nu hoor ik van een medewerkster van het betreffende notariaat het volgende: elke partij zou nu onder ede moeten zweren welke roerende goederen door wie werden meegenomen.

Dat vind ik echt vergaan hoor! Maar bedankt voor uw antwoord. Mijn insziens: getekend is getekend.

Groeten

lucgescheiden

#7 , 26 jan 2011 17:55

Mijn inziens zal de eed pas worden afgenomen, als er een vermoeden is dat; er bepaalde zaken uit de vereffening en verdeling werden gehouden.
Waarschijnlijk registreerde de notaris dat de verdeling gebeurde zonder opleg van één van beide?
Het aftekenen van de notarisstaat, zal dan gelden als een officiële afgelegde verklaring, mijn inziens.

Terug naar “Echtscheiding”