Alvast bedankt voor de snelle reacties en mijn excuses dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik heb de brief ingescand maar helaas zie ik op dit forum geen mogelijkheid om een bijlage in te voegen. Eventueel via een e-mail adres ?
De Belgische website (
http://www.r4kopen.be/about-r4-kopen" onclick="window.open(this.href);return false;) waar ik de kaarten heb gekocht werken blijkbaar via een leverancier in Hongkong. Dit kon ik achterhalen adh van het "trackingnumber" die men me heeft gegeven omdat deze eindigt op HK.
De kaarten werden dus rechtsreeks vanuit HongKong naar mijn thuisadres verstuurd. Aan de douane werden de pakjes opengemaakt en het BAF erbij gehaald.
Men spreekt in de brief niet letterlijk over een boete maar over een forfaitaire schadevergoeding van 50€.
Er zijn trouwens nog 3 andere voorwaarden waaraan ik moet voldoen opdat men me niet strafrechtelijk zou vervolgen
- Vrijwillig afstand doen van de inbreukmakende goederen;
- uitdrukkelijk toestemming geven aan de douane en BAF om deze goederen te vernietigen;
- alle lopende bestellingen annuleren betreffende andere inbreukmakende goederen.
Ik kan enigszins nog begrijpen dat de R4 adapters voor de Nintendo als "inbreukmakende goederen" kunnen beschouwd worden maar men spreekt hier over het volledige pakket dus ook de 2 doodnormale lege MicroSD kaartjes die het duurst zijn.
Ook kan ik me niet verzoenen met de forfaitaire schadevergoeding. Ik heb deze kaartjes volgens mij volledig legaal aangekocht en verder kan ik ook niet op voorhand weten dat ik deze zelf zou importeren. Ik heb de kaartjes dan ook op een Belgische website gekocht.
Word ik dan als "invoerder" beschouwd?
Voor wat betreft het illegaal downloaden van films, kopies van spelletjes en muziek kan ik bevestigen dat zeker 90% van de mp3 of andere media volledig legaal werd gedownload. (Mijn internetgebruik is amper 1GB per maand voor het hele gezin, incl e-mail, facebook en online spelletjes van de kinderen.)