men mag ook zomaar geen voertuigen achterlaten ( of laten stilstaan ) op de openbare weg ( voertuig in panne telt niet mee ) . . .
leg uit?
8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.
Artikel 24: Stilstaan- en parkeerverbod
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen.
ik ga af op de info die de topic starter geeft.
Hij spreekt van een drukke autoweg
Gezien ik op een drukke autoweg woon . . .
waar het mij niet echt slim lijkt te zijn om zomaar even stil te staan om de poort te openen.
Hinderd hij het fietsverkeer door vlak voor zijn gargage te gaan staan en hierdoor dwars op het fietspad komt te staan? misschien wel, maar gelet op de weersomstandigheden en de moment van de dag
( bij valavond en regenweer)
zou men toch niet direkt verwachten dat er nog fietsers rondrijden.
komt er bij, dat als de verklaring van werner1976 juist zou zijn,
de fietser zijn snelheid/rijgedrag ( verkeerde richting fietsen ) niet heeft aangepast aan de weersomstandigheden net op dat moment word ik aangereden door de fietser / Met hoge snelheid welliswaar want hij werd over mijn wagen geslingerd
was werner1976 in fout? twijfelachtig. Hij nam blijkbaar alle mogelijkheden om een ongeval in zijn ogen te vermijden.
+ hij stond stil
+ was een te voorziene hindernis ( grote voertuig, kleur voertuig, lichten die branden, etc . . . )
- auto op de baan laten staan met mogelijks een ongeval tot gevolg
- auto voor de garage zetten, waarbij deze dwars het voetpad en fietspad kruist met mogelijks een ongeval tot gevolg
maar er zijn meer elementen die tegen de fietser spreken, dan dat er voor zijn.
- auto was een te voorziene hindernis
- auto was een stilstaande hindernis
- fietser rijd in de verkeerde richting
- fietser past zijn snelheid niet aan aan de weersomstandigheden
- fietser past zijn rijgedrag niet aan aan de weersomstandigheden