Weet iemand van jullie toevallig of een rechter in kortgeding zijn vonnis mag/kan uitstellen om de uitslag van gerechtelijke onderzoeken af te wachten? Of is hij gebonden aan een termijn (tussen de zitting en de uitspraak verloopt normaal gezien maximaal 10 dagen, dacht ik. Ik zit nu al 45 dagen te wachten op een vonnis in kortgeding). Er zijn heel wat onderzoeken "hangende" tegen mij, allemaal op basis van valse beschuldigingen van mijn echtgenote: stalken, pedofilie, diefstal van mijn eigen scheergerief, extreem geweld, moordpoging op mijn kinderen enz. Allemaal te zot om los te lopen, maar die dingen worden (behalve die diefstal van scheergerief) allemaal onderzocht door recherche en substituut. Maar deze onderzoeken blijken ook heel lang aan te slepen.
Dus mijn vraag: is een rechter in kortgeding gebonden aan een termijn om uitspraak te doen? En zo ja, wat is die termijn? Zo nee, moet hij zijn uitstel dan motiveren of kun je de rechter tussentijds contacteren (via je advocaat natuurlijk) om te vragen waar het vonnis blijft?
Laat het duidelijk zijn dat ik hoop dat de rechter de uitslag van die onderzoeken mag/kan afwachten, want dat zal alleen maar in mijn voordeel spelen.