Vragen gemeenschappelijke kosten

Bijtje
Topic Starter

Vragen gemeenschappelijke kosten

#1 , 15 jan 2011 17:59

-> Wat doe je als je ex de gemeenschappelijke kosten niet (volledig) betaalt ?

-> Wat doe je als je geen betalingsbewijs krijgt van facturen, waarvan je de helft moet terugbetalen aan ex ? Maar enkel een zelfgemaakt overzicht of de facturen.

-> Als je een betalingsbewijs aan je ex vraagt, en je krijgt enkel een strookje dat gekopieerd is via het internet (online banking), wat dus bewerkt kan zijn en waar geen rekeningnummer bijstaat van de opdrachtgever en enkel van de begunstigde, is dit dan wel een geldig betalingsbewijs ? Moet ik dat met andere woorden aanvaarden ? Ex heeft al vaker zaken aangerekend die bewerkt waren of niet klopten.

-> Wat doe je als er duidelijk geknoeit is met de facturen ? Ik kreeg vandaag facturen in mijn mailbox die met typex en alcoholstift bewerkt werden (datum werd op die manier aangepast en ik vermoed dat die facturen ouder zijn dan dat ex beweert)
Ik ga maandag horen bij die instantie of deze gelden en data wel degelijk kloppen, misschien hebben zij dit zelf aangepast en dus niet de ex maar dat zou ik toch zeer straf vinden ...

-> Vanaf wanneer kan men iets ondernemen wat betreft het laattijdig of niet betalen van alimentatie voor het kind ? Ex beweert dat zijn geld deze maand later komt als gewoonlijk doordat hij verhuisd is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Topic Starter

#2 , 15 jan 2011 18:08

Bijkomende vraag. Ex zei : "Ik betaal de hospitalisatieverzekering van ons kind, wil je de helft betalen." Er is een akkoord gekomen. Nu blijkt dat die facturen niet door ex, maar door de nieuwe partner betaald werden. Moet ik hiervan toch de helft betalen ? Mijn inziens ben ik enkel gelden aan mijn ex verschuldigd en niet aan derde personen ?

Lightning

#3 , 15 jan 2011 18:23

Bijkomende vraag. Ex zei : "Ik betaal de hospitalisatieverzekering van ons kind, wil je de helft betalen." Er is een akkoord gekomen. Nu blijkt dat die facturen niet door ex, maar door de nieuwe partner betaald werden. Moet ik hiervan toch de helft betalen ? Mijn inziens ben ik enkel gelden aan mijn ex verschuldigd en niet aan derde personen ?
Stel dat u niet meer de middelen zou hebben om de opvoeding van jullie kind te bekostigen, maar uw nieuwe partner is zo goed om die kosten op zich te nemen. Zou u het dan appreciëren dat uw ex zou zeggen dat hij niet meer moet bijdragen in de gemeenschappelijke kosten omdat ze niet door u betaald zijn?

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#4 , 17 jan 2011 07:02

Stel dat u niet meer de middelen zou hebben om de opvoeding van jullie kind te bekostigen, maar uw nieuwe partner is zo goed om die kosten op zich te nemen. Zou u het dan appreciëren dat uw ex zou zeggen dat hij niet meer moet bijdragen in de gemeenschappelijke kosten omdat ze niet door u betaald zijn?
Het gaat niet over dat apprecieren of niet,'t is allang betaald maar, ik vraag mij af of ik dat wettelijk MOET

Terug naar “Echtscheiding”