Hoi,
Ik tracht al enkele dagen één en ander op te zoeken ivm het recente overlijden van mijn vader. Ik was ten tijde van mijn moeders overlijden nog minderjarig.
Nu zijn mijn vragen de volgende:
1/ Hoe kom ik te weten wat er bij het overlijden van mijn moeder (meer dan 30j geleden) in de akte werd opgenomen en hoe de "verdeling" toen werd geregeld.
2/ Kan ik te weten komen of er een huwelijkscontract was bij het 2e huwelijk van mijn vader en wat de inhoud hier van is/ was.
3/ Stiefmoeder (vader werd heel het huwelijk gemanipuleerd door haar en dreef ons uit elkaar) heeft ten tijde van haar huwelijk met mijn vader mij een document laten ondertekenen bij een notaris. Volgens een tante (enorm boos over deze kwestie) van mij had het iets te maken met het huis waarvan ik naakte eigenaar was en mijn vader vruchtgebruik had (huis was uit huwelijk van mijn vader en moeder). Kan ik op één of andere manier ergens dit document opvragen, daar alle originele documenten door mijn stiefmoeder werden "bijgehouden"? Door een stom toeval weet ik wel dat het document dat ik toen tekende niks te maken heeft met het "weggeven" van mijn deel uit mijn moeders erfenis.
4/ Heeft mijn halfbroer enig recht op iets van mijn ouders (woning)? En mijn stiefmoeder, zij is 13j ouder dan ik? (dit hangt misschien af van puntje 2?). Er werd tijdens het huwelijk van mijn vader en mijn stiefmoeder een nieuwe gezinswoning aangekocht waar zij tot op heden nog steeds woont (stiefmoeder heeft de laatste 28j niet meer gewerkt). Er zijn nu dus eigenlijk 2 woningen, ik heb uiteraard geen enkel idee hoe hier omtrent alles beschreven staat.
5/ Wordt ik op één of andere manier in kennis gesteld ivm erfenis etc. ? Van het overlijden van mijn vader werd ik door een neef van mij op de hoogte gebracht
6/ Kan ik vanuit het buitenland een goede vriend of neef (persoon die niets met te erfenis te maken heeft) schriftelijk een volmacht verschaffen om voor mij bepaalde zaken te regelen/ ondertekenen? Dit zou eventueel met een copy van geboorteakte/ id-kaart van mij kunnen vergezelt worden.
Ik hoop een antwoord of enige tips te mogen ontvangen van jullie