Mobiele provider die steelt?

Bounce
Topic Starter

Mobiele provider die steelt?

#1 , 05 jan 2011 22:06

Mijn vraag:

Sinds augustus 2009 heb ik een abonnement voor mijn mobiele telefonie.
Iedere maand wordt de rekening betaald per domicilie.

Mijn vriend gebruikt herlaadkaarten, of herlaadt via zijn bankkaart.
Ook ik herlaadt geregeld voor hem met mijn bankkaart.
Nu heb ik echter gemerkt dat mijn provider geld aanrekent omdat ik zogezegd zijn kaart heb herladen,
terwijl ik de nodige verrichtigen hiervoor niet gedaan heb en terwijl mijn vriend het beltegoed niet aankrijgt.

Is het mogelijk dat mijn provider doordat ik met domiciliëring heb betaald ook zomaar aan mijn bankrekening kan zitten?
Onder het mom dat ik voor mijn vriend betaalde?

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 jan 2011 22:12

Als u met uw bankkaart uw vriend zijn GSM herlaadt is het toch normaal het bedrag van uw rekening gaat?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bounce
Topic Starter

#3 , 05 jan 2011 22:41

Er zou enkel geld van mijn rekening mogen gehaald worden als ik daarvoor met mijn GSM de nodige verrichtigen doe,
én dan moet dat geld uiteraard als beltegoed op de GSM van mijn vriend terecht komen.
In dit geval klaag ik uiteraard niet.

Maar ik heb gemerkt dat er meerdere keren geld van mijn rekening is gehaald.
Zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven of zelf de verrichting heb gedaan en
zonder dat mijn vriend het beltegoed heeft ontvangen.
Met andere woorden dat geld is verdwenen.

Enkele weken geleden belde ik mijn provider om het probleem te melden en de man die ik aan de lijn kreeg lachte mij uit en zei dat het toch wel mijn eigen schuld zal zijn geweest.
Van hen moet ik dus geen hulp/uitleg verwachten.

Reclame

float

#4 , 06 jan 2011 08:18

Het nummer dat je zou hebben herlaad, komt toch op je rekeninguittreksel te staan?

Bounce
Topic Starter

#5 , 06 jan 2011 09:22

klopt ik kan het inderdaad terugvinden op mijn rekeninguittreksels,
en daarop blijkt dan dat er geld af mijn rekening gaat, maar mijn vriend krijgt het niet als beltegoed op zijn GSM.

Lightning

#6 , 06 jan 2011 09:44

En uw vriend is klant bij dezelfde provider?

Bounce
Topic Starter

#7 , 06 jan 2011 09:57

Ja we zijn beide bij dezelfde.
Momenteel probeer ik nogmaals te bellen met de klantendienst, maar ik krijg maar moeilijk iemand aan de lijn.

marc mortier

#8 , 06 jan 2011 10:31

Dat je moeilijk iemand aan de lijn krijgt is een grote schande bij de "providers". Hun dienstverlening laat in dit opzicht echt te wensen over. Ze vertikken het zelfs om een e-mailadres op te geven waarop je terecht kan en brieven worden veelal niet beantwoord. Een beetje werk voor de Verbruikersorganisatie(s).

Bounce
Topic Starter

#9 , 06 jan 2011 11:05

Ik heb daarnet na twintig minuten wachten iemand aan de lijn gekregen die mij doodleuk vertelde dat ik maar een brief moet sturen. Ik vraag mij af of het wel de moeite waard is

Veebee

#10 , 06 jan 2011 11:13

Misschien vermelden dat je een officiële klacht zult indienen en het verhaal wereldkundig maken (lees media aandacht) ?

puttemanp

#11 , 06 jan 2011 14:01

Even advokaat van de duivel spelen:

Heeft uw vriend toegang tot uw GSM en bankkaart op één of andere manier zonder dat jij het weet?

Greetz

P.

Bounce
Topic Starter

#12 , 06 jan 2011 19:21

Nee dat heeft hij niet, ik ben zelfs degene die toegang heeft tot zijn bankkaart want ik regel al onze financiën.
Ook mijn GSM zit ofwel in mijn zak of hij ligt ergens vlakbij me.

Terug naar “Consumenten Koop”