Mijn vrouw wil overnachten bij haar nieuwe vriend.Kan dit?

lucgescheiden

Re: Mijn vrouw wil overnachten bij haar nieuwe vriend.Kan di

#16 , 05 jan 2011 14:36

Mariette, je weet bestl dat dergelijke bezwaren door de rechtbank worden genegeerd.
Het zijn de ouders die kunnen gedaagd worden voor de jeugdrechtbank, niet een vriend of vriendin die nog nooit een vinger uitstak naar de betrokken kinderen.
Geen rechter die het waagt zich uit te uitspreken over een buitenstaander, buiten het dossier.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 jan 2011 14:57

Van het ogenblik dat ze naar haar vriend gaat EN niet meer blijft slapen aangifte bij politie van gezinsverlating. Niet vergeten de kwartierinspecteur te verwittigen dat hij haar asap komt uitschrijven. PV wegens geen aangifte adreswijziging en een akte naar gemeente voor hetzelfde.
Alles wat u hierboven hebt vertelt iets samenvatten tot een verhaal en dat als bijlage laten opnemen in PV.
Marginale vriend 'kan' wel een problematische opvoedingssituatie geven dus ook jeugdbrigade in kennis zodat er een onderzoek kan zijn naar plaats waar dochter wordt opgevangen.
Steeds zorgen dat je de schoonfamilie aan jou kant hebt dus grootouders en de tante steeds mee betrekken en vb als ontmoetingsplaats aangeven.

lucgescheiden

#18 , 05 jan 2011 15:09

"Marginale vriend 'kan' wel een problematische opvoedingssituatie geven "
Mijn inziens kan elke vriend wel een problematische opvoedingssituatie geven;
m.a.w. het zou de standard regel moeten zijn bij de jeugdbrigade om,
bij elke adresverandering van een minderjarige waarbij slechts één van de ouders mee verhuist,
tot dergelijk onderzoek over te gaan (?)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 jan 2011 15:21

'Kan' een sociaal onderzoek zijn bij een beslissing van de jeugdrechtbank.

lucgescheiden

#20 , 05 jan 2011 15:41

Tja ik dacht nog even in de termen van de politieke slogans van weleer, die pretendeerden dat; "het gezin de hoeksteen van onze maatschappij vormen". En dat de maatschappij deze hoeksteen diende de beschermen.

Ik zou beter moeten weten inmiddels, sorry! ;-)

Brunoke
Topic Starter

#21 , 06 jan 2011 10:30

@Mariette,idd de jeugdrechter zal hierover beslissen.Als voorlopige maatregel in mijn geval kan ik daarmee leven.Mijn dochter is 13 dus kan zij kiezen.In geval van co ouderschap is zij 1 op 2 weken bij mij.Indien haar uitdrukkelijke wens is dat ze wel bij haar mama wil zijn maar niet bij haar nieuwe vriend zal de jeugdrechter daar zeker rekening mee houden.Daar zal voorafgaand een onderzoek voor ingezet worden,dat is een feit.Ik wou ook niet dat mijn (ex) haar vriend voor haar bloedeigen dochter verkiest maar het is nu zo.Mijn kind wil niet in de buurt zijn van die persoon en daar moet men rekening mee houden.Morgen moet mijn (ex) naar haar advokaat waar de brief van mijn advokaat voorgelegt zal worden.Wat een redelijk voorste inhoud,zonder onnodig getouwtrek.Afhankelijk in hoever haar advokaat haar natuurlijk gaat beinvloeden.En zij naief en beinvloedbaar is verwacht ik wel problemen.Ondertussen kijk ik uit naar een studio zodat zowel ik als mijn dochter terug en beetje rust kunnen vinden.

Mariette

#22 , 06 jan 2011 14:17

Mariette, je weet bestl dat dergelijke bezwaren door de rechtbank worden genegeerd.
Het zijn de ouders die kunnen gedaagd worden voor de jeugdrechtbank, niet een vriend of vriendin die nog nooit een vinger uitstak naar de betrokken kinderen.
Geen rechter die het waagt zich uit te uitspreken over een buitenstaander, buiten het dossier.
Dus ... is het niet aan de expartner om te gaan eisen dat het kiezen is tussen het kind en de nieuwe partner!

lucgescheiden

#23 , 06 jan 2011 22:03

Klopt! ... spijtig genoeg...

Brunoke
Topic Starter

#24 , 09 jan 2011 11:11

@Mariette,idd ik kan daar niets in beslissen.Ik kan wel inspraak hebben op vlak van opvoeding en veiligheid.Als ik vind dat de nieuwe vriend van mijn (ex) geen goed voorbeeld is,niet in staat is,en maar mijn gevoel een gevaar is voor mijn kind,daar heb ik wel inspraak op,indien nodig via de vrederechter.Mijn kind zal ondervraagd worden en haar mening zal meespelen in het verdict van de rechter.Het is zeker niet mijn bedoeling om de mama van mijn kind af te nemen,integendeel.Nu zijn we zondag,ok,mijn (ex) is vrijdag avond vertrokken en heeft tot nu toe op geen enkele manier contact gelegt,niet met mij en ook niet met mijn dochter.Als moeder vind ik dit ongehoord.Ze zal haar goed vermaken met haar nieuwe vriend en dat ze vergeten is dat ze ook een kind heeft.Ze denkt alleen maar aan haarzelf en haar rechten maar haar plichten ontgaat haar volledig.

eylis

#25 , 09 jan 2011 11:38

brunoke,
ik wil je wel iets verduidelijken mbt dat een +12jarige gehoord kan worden (indien ze /hij dat wenst) mbt verblijfsregeling.
Je zegt dat ze 13 is en dus kan kiezen. Eigenlijk is dat niet zo. De rechter aanhoort het +12 jarig kind om zich een totaler beeld te vormen van de situatie. Sommige mensen denken dat de persoonlijke keuze van een gehoord kind doorslaggevend is, maar dat is niet zo. Dus wat je dochter wel kan doen is héél duidelijk maken omwille van welke redenen ze wel bij haar mama wil zijn, maar niet konstant in aanwezigheid van de nieuwe partner. Leg haar uit dat ze met goede duidelijke en objectieve redenen moet verklaren waarom ze zo min mogelijk contact wil met die nieuw partner.
Maar ze moet proberen zo objectief mogelijk te zijn. DWZ: géén dingen vertellen die ze van horen zeggen heeft, want dat is niet haar eigen ervaring natuurlijk.

Ze kan ook blijk geven van het feit dat deze nieuwe situatie wel toch wat stresserend is en dat ze wenst dat de overgang stappengewijs verloopt. Dat ze, als ze nu naar mama gaat, in eerste instantie wil wennen aan de nieuwe situatie met mama alleen in een nieuwe woning, een nieuwe omgeving.
Dat ze op prijs zou stellen dat de mama haar tijd met haar nieuwe partner daarom misschien best plant tijdens de periode dat je dochter bij de papa is.
Als je dochter al persoonlijk kontact gehad heeft met die vriend, kan ze daar ook over vertellen en wat ze daar van vond. In dat geval krijgt de rechter een heel genuanceerd beeld van WAAROM je dochter de verblijfsregeling zou willen en ik kan me indenken dat hij daar dan rekening mee houdt.

De rechter kan dan vragen aan de moeder of ze akkoord is dat zij haar dochter ontvangt terwijl de nieuwe vriend er niet is, want in een vonnis verplichten dat hij niet aanwezig mag zijn is onwettig (ingrijpen op het privéleven).
Dus leg uit aan je dochter dat ze even rustig nadenkt over waarom ze deze regeling zo wil, zodat ze dat kan uitleggen als ze gehoord wordt.
courage,

Mariette

#26 , 09 jan 2011 13:29

Indien het nieuwe koppel (moeder + nieuwe vriend) samenwoont, dan lijkt het me nogal ingewikkeld om de nieuwe partner zijn eigen woning uit te zetten als de dochter de week bij haar moeder gaat doorbrengen. Dit lijkt me geen haalbare kaart.

Brunoke
Topic Starter

#27 , 10 jan 2011 10:15

Moeilijk gaat ook.Ik vind het ongehoord van een mama dat ze zonder iets te laten weten aan haar kind,van vrijdag tot zondag avond afwezig was.Zondag avond is ze 2 uurtjes thuis geweest en dan terug vertrokken naar haar vriend.Deze morgen is ze dan toch terug gekomen om ons kind naar school te doen.Benieuwd wat de volgende dagen zullen geven.Vandaag gaat ze opnieuw naar haar advokaat bellen.Geen idee waarom.Mij uitkopen is uitgesloten.Niet hij,niet zij kan dit financieel dragen.Ik ga deze avond naar app kijken en een van die zal het worden en liefst zo snel mogelijk.Zij toont geen enkele vorm van meedewerking,op geen enkel gebied.Ik moet alles belopen en mijn dochter overal meenemen.Want zij heeft geen tijd.Afhankelijk wat het antw zal zijn van haar advokaat ivm onze dochter zal de toekomst uitmaken.Ik verwacht problemen.Dit is voor de dochter als voor mij een zeer zware tijd.In de steek gelaten worden,zonder rekening te houden met haar kind vind ik zeer laag.En ik zou dan nog niks mogen zeggen,laat staan reageren?In de omgeving zijn de roddels al vollop aan de gang.In het nadeel van mijn vrouw.Spijtig genoeg.Ik heb mij nooit van roddels iets aangetrokken maar dit raakt mij wel.Ik ben getrouwd geweest met haar en dan zo van die verhalen aanhoren doet toch ergens pijn.Van de andere zijde,ze heeft er zelf om gevraagd.Nu hoop ik dat ze het spel eerlijk zal spelen,in het belang van ons kind.Bedankt aan allen voor de raad en de steun.Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Terug naar “Echtscheiding”