rookafvoer cv verkeerd geplaats

Misscelaneaus
Topic Starter

rookafvoer cv verkeerd geplaats

#1 , 03 jan 2011 22:33

Hallo,

wij zijn een huisje aan het renoveren en plaatsten ook een nieuwe installatie voor centrale verwarming. Het was echter een hele berekening om een 'goeie' plaats te vinden voor onze rookafvoer (we wonen in t stad..)
Binnen het bedrijf dat voor de installatie instond, was er onder collega's al onenigheid.. Uiteindelijk kwam men langs terplaatse, er werd een gat gemaakt in de achtergevel, waar men de rookafvoer plaatste. De dag erna kregen we telefoon van de zaakvoerder, met de boodschap dat de rookafvoer toch niet juist zat. We bleven benadrukken dat het ons niet uitmaakt waar de afvoer uitkomt, zolang het maar in orde is qua wetgeving. Men vroeg ons uiteindelijk om de helft van ons raam dicht te vijzen zodat de rookafvoer toch ver genoeg zat van het raam! Alhoewel ik dit nog steeds absurd vind, lieten ze ons weinig andere keuze, dus deden we het maar.. Vandaag kreeg k het papier van de installatie en daar staat nu letterlijk op vermeld dat de rookafvoer nog steeds 'niet ok' is, ze zit namelijk te dicht bij de perceelsgrens..! Daar zijn we natuurlijk niks mee, als ik nu m'n premie bij t stad aanvraag, heb ik meteen ook een bouwovertreding of zoiets aan m'n been..

We betaalden vooraf reeds de cv en alle materiaal maar de factuur de we kregen van de werken die op die dag werden uitgevoerd (rookdoorvoer en leggen van gasleiding) hebben we nog steeds niet betaald. Er zijn ondertussen ook nog een aantal andere problemen opgedoken (facturen waarin ze ons teveel aanrekenen..) maar het voornaamste blijft natuurlijk de correcte plaatsing van de afvoer..

Het vervelende aan de zaak is dat alle andere werken voor de cv door ons zelf werden gedaan, het ging namelijk om een 'doe het zelf' pakket. De berekeningen voor de rookafvoer deden zij echter, evenals de plaatsing. (we kunnen wel aantonen dat de plaatsing door hen gebeurde, maar voor die berekeningen hebben weinig op papier)
En nu vragen we ons natuurlijk af wat we kunnen doen om dit nog recht te trekken.. Het vervelende is dat deze mensen geen enkele toegeving doen, en ik heb dus ook het gevoel dat er weinig ruimte is voor communicatie.

alle advies is welkom natuurlijk! :)

mvg,
Marieke

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding