kind

olily
Topic Starter

kind

#1 , 22 dec 2010 07:16

Weet iemand raad? We hebben een onderlinge overeenkomst(staat nergens iets op papier) van co ouderschap maar da lukt helemaal niet..de problemen zijn begonnen toen m'n ex iemand heeft leren kennen die helemaal niet deugd(onderzoek bij de politie)ineens moet ik volgens hem maar zien dat ik kleren voor m'n dochter heb dat ze bij mij is terwijl ik niks heb meegekregen toen ik wegging alles is bij hem. Komt ze soms halen terwijl ze allebij goed aangeschoten zijn politie is er toen aan de deur gewweswt om dat vasttestellen maar deed niemand open. Wat kan ik doen als ik ze niet meegeef? Zou veel liever hebben dat ze om de 14 dagen naar m'n ex gaat...we zijn al eens uitelkaar geweest en hij zag er toen niet naar om heeft ook nog een kind die hij helemaal niet ziet.M'n dochter haar adres staat wel bij hem hij wil deteostemming niet geven om dat over tezetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 22 dec 2010 07:23

Wisselen jullie om de week ? Want dan is het inderdaad wel handig als iedere ouder eigen kleding aankoopt voor het kind. Deze kleding kan wel heen en weer gaan maar ik denk niet dat u hem kan verplichten om kleding mee te geven die bij hem liggen en niet van bij u zijn. Betaalt u alimentatie ? Want dan kunt u de kleding wel vragen eventueel.

En als ze allebei aangeschoten zijn en er geen BOB bij is, denk ik dat u beter in het vervolg eerst de politie belt alvorens het kind mee te geven. U weet nooit wat er onderweg allemaal gebeurt.

Als u wil dat uw dochter enkel in het weekend naar de vader gaat, denk ik dat u dat best met hem bespreekt en als er geen onderling akkoord is zult u naar de rechter moeten stappen. Weet wel dat bilocatie (week/weekregeling) de voorkeur krijgt, tenzij dit tegen het belang van het kind is. Als u kunt aantonen dat de vader het kind regelmatig onder invloed van drank komt halen bijvoorbeeld denk ik dat u wel meer kans op gelijk hebt, maar dit zult u wel op één of andere manier moeten bewijzen.

olily
Topic Starter

#3 , 22 dec 2010 07:42

hij heeft ook een job van 6 dagen week weet nooit wanneer hij thuis kan ze toch ook ni altijd alleen laten....hebben ongeveer 6 jaar niet wettelijk samen gewoont en dus eigenlijk haar al die tijd niet komen halen...heeft toch nog een kind die hij nimeer ging halen word daar dan gn rekening meegehouden?

Reclame

Bijtje

#4 , 22 dec 2010 08:27

Is dat andere kind ook uw kindje of van een andere moeder ?

Over het werk van de vader kan ik enkel zeggen dat mijn ex 7 dagen per week werkt en dit al sinds hij van de schoolbanken komt. De kinderen hebben nooit anders geweten. Vaak is mijn ex pas om 21 uur thuis en liggen de kinderen al te slapen. Hij werkte tijdens onze relatie ook zo vaak dus kan ik er moeilijk nu over klagen, beetje laat. En ik denk dat men het zo ook moet bekijken. U zegt ook dat hij een nieuwe partner heeft, dus ik veronderstel dat uw dochter niet alleen gelaten wordt ? Als u zeker weet dat hij haar wel alleen laat, dan zal het afhankelijk zijn van haar leeftijd of daar rekening mee gehouden wordt denk ik.

olily
Topic Starter

#5 , 22 dec 2010 11:27

neenee is van een andere moeder..en idd hij heeft een andere vriendin maar die deugd niet (is een onderzoek bij de politie) laat ik echt m'n kind niet graag bij.

Bijtje

#6 , 22 dec 2010 19:01

Maar wat bedoelt u met dat onderzoek dan ?

olily
Topic Starter

#7 , 22 dec 2010 20:09

gaat over dealen :(

j.demoor

#8 , 23 dec 2010 10:15

“Art.374. § 1.Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...In elk geval bepaalt de rechter de wijze waarop het kind wordt gehuisvest en de plaats waar het in het bevolkingsregister wordt ingeschreven als hebbende aldaar zijn hoofdverblijf. § 2...Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen. Ingeval de rechtbank echter van oordeel is dat de gelijkmatig verdeelde huisvesting, niet de meest passende oplossing is, kan zij evenwel beslissen om een ongelijk verdeeld verblijf vast te leggen. De rechtbank oordeelt in ieder geval bij een met bijzondere redenen omkleed vonnis, en rekening houdend met de concrete omstandigheden van de zaak en het belang van de kinderen en de ouders.”(Burgerlijk Wetboek).

De bevoegde rechter is hier de jeugdrechter van de verblijfplaats van het kind. De zaak wordt ingeleid met een verzoekschrift op tegenspraak. Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier mits omzetting in briefvorm. U kan hierin uw bewijsstukken inventariseren en toevoegen. Dit kan in principe zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”