Binnen de kerk weet ik het niet, maar bij het gerecht wordt men heiliger naarmate men meer bevoegdheden krijgt om over collega's te oordelen. Aan het instituut mag niet geraakt worden hé ...Ik heb de sterke indruk dat daarmee voor hem de zaak heeft afgedaan, hij heeft 'recht' gesproken.
Klachten over het niet-naleven van het vonnis worden nu naar de Pdk gestuurd, doch deze weigert reeds sinds juli 2009 hierin te handelen.
Mijn ervaring leert me aldus dat er idd naar de Pdk wordt geluisterd, sterker nog; deze dient de zaak verder 'op te volgen'.
Mijn inziens louter om zichzelf werkzekerheid te verschaffen, gezien haar doorslaggevende inspraak en
haar maandenlange weigering om te handelen.
Al kan dit mogelijk ook wijzen op een opgelegde discriminatie van vaders uiteraard.
Dat dergelijke mensen niet van kortbij worden opgevolgd en gecontroleerd, lijkt me een vorm van heiligschennis binnen onze rechtsstaat.
De ene hypocrisie is de andere niet.Is het zijn taak om zo absurd en streng en veeleisend en zwart/wit en tegendraads mogelijk te zijn?
Voor vredegerecht KontichMag ik vragen, Luc, in welk gerechtelijk arrondissement jij woont? Ik heb begrepen dat er redelijk wat verschillen zijn tussen de arrondissementen. Gent en Dendermonde bijvoorbeeld zouden redelijk "papa-vriendelijk" zijn.
Code: Selecteer alles
Wist je dat 0,6% van van de 0-2 jarige Vlaamse kinderen bij hun alleenstaande vaders wonen, bij de 3-5 jarige is dat 0.9%.