#9 , 18 dec 2010 23:53
welke afspraken werden in het begin gemaakt? -----------> geen concrete, in goed vertrouwen aan de tuin werken, als er kosten zijn dan gingen wij er vanuit dat deze door tuinman geregistreerd werden
Welk uurloon of forfait werd overeengekomen en welke facturatietermijnen en betalingstermijnen werden afgesproken? -------> niets daarvan afgesproken
Staat daar iets van op papier? Zitten er algemene voorwaarden bij de factuur van je tuinman? Wat staat daar in? -----------> idem niets op papier
Die "sporadische" betalingen, waren die op factuur? -------> ook niet op factuur helaas
Ging het telkens om een uurloon X aantal uren? Hoeveel per uur? ---------> dit is nou juist het probleem, deze man kan niet eens uren specificeren, met geen uurloon. de nota van EUR 80000 is op handgeschreven a4-tjes vermeldt met alleen totaalbedragen per jaar niet duidelijk of zijn uurl;oon ook in 10 jaar gestegen of niet, gewoon groffe totaalbedragen
hoeveel uren werden aangerekend voor hoeveel werk? --------> weer niet duidelijk, per jaar wordt wel onderscheid gemaakt tussen materiaalkosten en arbeidskosten en overige specifieke kosten zoals aanbrengen van lichtvoorzieningen
Vond je die bedragen wel redelijk? Waarom wel of niet? ----------> ging weer in goed vertrouwen, GROOTSE STRUIKELPUNT: mijn vader voerde alle communicatie met hem en mijn vader is zeer onverwacht overleden 2 jaar terug en dat maakt de situatie lastig want wij hebben van onze kant geen registratie van alle zaken wat er gezegd is en afgesproken omdat mijn vader er dus niet meer is en alle mondelinge uitgewisselde informatie bezat
onze advocaat die we kort hebben gespoken in telefonisch contact over de telefoon zegt dat verjaring van vorderingen van toepassing zou zijn van 5 jaar. Maar ikzelf lees op het internet dat 10 jaar staat voor verjaring van vorderingen............??
burgerlijk wetboek 21/3/1804:
Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen
Art. 2262bis. § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.
het is een financiele nachtmerrie dit wel iets van te leren voor in de toekomst in elk geval