hallo
ik heb een zoon van 5 jaar uit mijn vorig huwelijk. Een 2 a 2,5 jaar gelden zijn wij gescheiden en heb ik sindsdien hem om de 2 weken van za avond tot zo-avond en bij mogelijkheid de woensdagnamiddag. Onderling kwamen we goed overeen en kreeg ik hem van vrij avond tot zo avond zodat het er eigenlijk om neer kwam dat ik hem om de 2 weken een weekend had. De reden waarom ik hem weinig had was dat ze anders een vechtscheiding wou en dat ging niemand ten goede komen (ook mijn zoon niet). Ik betaal nu een alimentatie van 150 euro.
Nu wou ik een week week verdeliong maar zij ziet dat niet zitten en uiteindelijk hadden we zo goed als een overeenkomst dat ik vanaf woe middag tot zo avond om de 2 weken mijn zoon zou hebben. Ik breng hem ook naar de voetbal en dergelijke kijk zelf voor kleren en dergelijke. Ik woon wel een 30 min rijden van zijn school maar dat is voor haar geen obstakel. Het obstakel is nu dat ze de alimentatie niet wil zakken in evenredigheid met het aantal dagen dat hijnog meer bij haar is dan bij mij (50 euro resterend) noch dat we de rekeningen delen in 2.
Nu weet ik niet goed of ik best naar de jeugdrechter stap want zij zal haar standpunt niet aanpassen en welke de kansen zijn dat ik week week zou toegekend krijgen. Ik heb zeer flexivbel werk en ook mijn ouders (de grootouders van mijn zoon) wonen 3min van zijn school.