Beste rechten Forum,
Ik hoop dat een/aantal van u met uw juridische kwaliteiten mij advies kan verschaffen inzake een pijnlijke financiele kwestie inzake onze tuinman van ons buitenhuis. Ikzelf heb een bancaire achtergrond en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Deze tuinman is zo n 15 jaar in dienst, maar er is nooit gefactureerd sinds 2001. Mondeling was wel de impliciete afspraak dat er betaaldt moet worden maar hij kwam nooit met rekeningen. Nu komt hij met een giga-rekening.
Na een jaar druk te hebben gezet is hij nu eindelijk met een handgeschreven nota gekomen over 9 jaar (2001-2010) van meer dan EUR 80000, geen uren specificatie en geen uurloon indicatie. Gewoon handgeschreven bedragen. Wij denken dat hij de boel oplicht en we kunnnen niet meer nagaan of de bedragen kloppen ook omdat we niet vaak in het buitenhuis zijn en wij geen idee hebben hoeveel hij gewerkt zou hebben in al die jaren, soms zie je hem en soms niet.
Mijn vraag is, is er mischien een bepaalde geldigheidsduur voor facturingen? Kan hij wel een factuur sturen van bijna 9 jaar geleden, had hij niet een wettelijke verplichting veel eerder om betaling te vragen??
En wat voor stappen zouden wij nu kunnen ondernemen??? Nogmaals wij vertrouwen het niet, de jaarlijkse arbeidskosten zijn voor sommige jaren zo hoog (in de zin dat hij in een jaar 7 weken fulltime gewerkt zou moeten hebben en zo groot is de tuin nou ook weer niet) en ook al zouden wij om een urenspecificatie vragen, deze kan hij dan gewoon verzinnen........
veel dank bij voorbaat voor advies of enige tips!!
met vriendelijke groeten
Daan Sanders