stel de aannemer alsnog aangetekend in gebreken en verwijs hem naar het feit dat de "redelijke termijn" om een boiler te plaatsen al lang overschreden was en met het vooruitzicht van een koude winter voor 7 kinderen u geen andere keuze had om zelf ( of door een ander ) een boiler te plaatsen.
Lijkt me een vijgen-na-Pasen-handeling.
misschien wel en ergens is dat zo.
maar stel u eens in murblo haar(?) situatie:
ruim op voorhand vraagt ze een offerte aan een installateur voor een nieuwe boiler, ze gaan hiermee akkoord en sturen de offerte aangetekend terug (
we hebben offerte van 6500 euro teruggestuurd getekend per post. ).
vervolgens horen ze +/- 10 maanden niks meer van deze persoon en blijkt nu dat hij ( afgaande op wat murblo toch zegt ) een veel te zware installatie berekende ( aanrekende ).
komt er nog bij, zoals ik al eerder zei, dat murblo en haar gezin vlak voor een periode stonden waarin het kouder en kouder werd, dus een oplossing moest worden gevonden, hoe ge het ook bekijkt.
ik ken de voorwaarden nu niet tussen murblo en die "installateur", maar een periode van +/- 10 maanden om een boiler te installeren . . .
murblo heeft/had een "overeenkomst" met deze installateur, de redelijke termijn om zoiets te plaatsen is al lang voorbij in mijn ogen, ook gaat de installateur niet volledig "vrij".
als er problemen zijn met de levering ( en als gevolg een laattijdige levering ) van het type dat hij vooropstelde had de installateur de klant maar op de hoogte moeten brengen.