Kleine situatieschets:
Ik heb vorige week een reis geboekt bij een Belgisch reisbureau via het internet. Door omstandigheden heb ik deze reis moeten annuleren.
Ik heb binnen de 7 dagen een e-mail verstuurd om dit te laten weten. Hierop heb ik antwoord gekregen dat ik hierop een bedrag van 150 euro annulatiekosten zal moeten betalen.
Ik heb hierop geantwoord dat de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming (http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... mmerce.jsp ) mij als consument het recht geeft om kosteloos zonder motivering binnen de 14 dagen af te zien van mijn aankoop. In de lijst van uitzonderingen komen overeenkomsten m.b.t. reizen niet voor.
Het bedrijf haalt echter als argument aan dat het kb van 18 nov 2002 (http://economie.fgov.be/nl/modules/regu ... heberg.jsp) een uitzondering maakt op bepaalde bepalingen van de wet van 14 Juli 1991 (WHPC) .
De wet van 6 april 2010 vervangt echter deze van 14 juli 1991 en zodoende is het kb van 18 nov 2002 niet geldig.
Bij welke organisatie kan ik terecht als deze onderneming halsstarrig blijft volhouden?
Alvast bedankt