#7 , 10 dec 2010 18:01
De hamvragen blijven;
Komt het een de ouder-kind relatie ten goede komt, om als ouder je kind voor de rechtbank te dagen.
Wanneer het kind zelf reeds weerwillig is inzake de omgangsregeling... lijkt me meer dat je je kind twee jaren lang verder tegen je in het harnas jaagt.
Jeugdrechters weten dat ook, en zullen je daar dus weinig of niet in steunen, de vraag is dan groot of dergelijke daging ooit enige kans op slagen maakt....
Wat heet 'behoeftig- zijn' ? Hoe kan je dat aantonen, als u reeds twee jaren lang bewees, dat u psychiaters- en dokterskosten kan betalen?
Moet je eerst al je bezittingen verkopen alvorens je wordt herkend als behoeftigde?
Elke school kan u een bevestiging geven dat het kind niet ingeschreven is... en dan? heeft het kind schoolplicht?
Zoja; getuigen de dokters-rekeningen niet voldoende dat de moeder met het kind bezig is?
Aangetekend schrijven naar de moeder? Zij negeert het doodéénvoudig... staat u dan niet even machteloos dan voorheen?
U kan nog wat PV'kes laten opmaken, die u voorts niets opleveren, dan wat wrevel op het politie-bureau.
Kinderen hebben verplichtingen tegenover hun ouders. Zoonlief zal voor de jeugdrechter verklaren dat hij de omgangsregeling niet wenst na te leven,
net uit respect voor de ouder, omdat hij de onmin niet wil laten escaleren... wat nu éénmaal ook in het BELANG VAN HET KIND is.
Hoeveel pijn het ook doet als vader, en hoe hard je de situatie ook poogt te veranderen, je trekt als vader steeds aan het kortste eind, ik heb althans nog geen positief verhaal gehoord tot dus ver.
Ik heb hierbij eerder het vertrouwen in het advies van Eylis; waarbij de moeder wordt aangepakt voor het niet naleven van de omgangsregeling.
Maar gaat dit op de ouder-kind relatie niet dezelfde weerslag hebben dan het kind zelf te dagvaarden?
Het is duidelijk dat kinderen eerder de ouder, en diens groot gelijk, geloven waar zij bij wonen.